سازمان بورس نشان اهتمام به کیفیت را دریافت کرد

سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نخستین دستگاه اجرایی موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت کشور شد.

به گزارش صدای بورس، اهمیت آمار در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، کیفیت آمارهای تولیدی را به دغدغه اصلی نظام آماری مبدل کرده است. به عبارتی، اعتماد سیاست‌گذاران، فعالان اقتصادی، محققین و افراد جامعه به کیفیت آمارهای تولید شده و اتخاذ تصمیم بر مبنای آن نقشی اساسی در پیشبرد سیاست‌ها و اهداف هر جامعه داشته و از این رو، تعیین ملاک‌هایی برای ارزیابی این کیفیت، مورد توجه مسئولین نظام آماری قرار گرفته است.

در همین راستا، چارچوب مدیریت کیفیت آمارهای رسمی منطبق با چارچوب ملی تضمین کیفیت سازمان ملل تدوین شده و آئین‌نامه پیاده‌سازی آن از سوی مرکز آمار ایران ابلاغ شده است. در این آئین‌نامه، دستیابی به کیفیت آماری در قالب سه سطح «گواهینامه اهتمام کیفیت»، «گواهینامه تعهد به کیفیت» و «گواهینامه تضمین کیفیت» برنامه‌ریزی شده است.

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی نیز به عنوان مسئول کمیته آمارهای مالی در نظام آمار کشور، با اذعان به اهمیت آمارهای تولیدی زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی، بر اساس توصیه‌های مرکز آمار ایران در قالب «آئین‌نامه اجرایی صدور گواهینامه اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی ایران» اقدام به اخذ نشان اهتمام به کیفیت آمارهای رسمی سازمان‌های بورس و اوراق بهادار و گمرک جمهوری اسلامی کرد.

به گزارش مهر,در نهایت با راهبری و مشاوره دبیرخانه کمیته آمارهای مالی - دفتر آینده‌پژوهی، مدل‌سازی و مدیریت اطلاعات اقتصادی - و تلاش، تعهد و تخصص همکاران سازمان بورس و اوراق بهادار، این سازمان موفق به اخذ نشان اهتمام به کیفیت شد و افتخار دریافت نشان مذکور را برای وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان نخستین دستگاه اجرایی کشور رقم زد.

این تندیس در روز استاندارهای آماری و کیفیت آمارهای رسمی، با حضور سبحانیان معاون سیاست گذاری اقتصادی و رئیس کمیته آمارهای مالی، عیوضلو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین سایر مدیران حوزه نظام آماری کشور توسط حسین‌زاده رئیس مرکز آمار ایران و دبیر شورای عالی آمار اعطا شد.

کد خبر 462336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =