۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
صعود متزلزل شاخص بورس

شاخص کل بورس تهران تنها در نیم ساعت ابتدایی رشد کرد و در ادامه روند نزولی پیدا کرد، خروج پول حقیقی از بزرگان بازار در معاملات سه‌شنبه، نکته هشدار دهنده برای بازار سهام است.

به گزارش صدای بورس، در معاملات روز سه‌شنبه هفدهم آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۷ هزار و ۹۸۷ واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۴۰۷ هزار و ۷۴۰ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۳ هزار و ۱۰۰ واحدی در سطح ۳۹۶ هزار و ۲۱۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۱۷ واحد بالا آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۳۴۸ واحد قرار گرفت.

خروج پول حقیقی از بورس

به گزارش اکو ایران,در مجموع معاملات سه‌شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۴۰۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

بیشترین خروج پول حقیقی به سهام حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۳۲ میلیارد تومان بود. پس از حکشتی، نمادهای فولاد (شرکت فولاد مبارکه) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

نمادهای پیشران بازار

امروز نمادهای «کچاد»، «تاپیکو» و «شتران» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «کگل»، «ومعادن» و «شاراک» قرمزهای بازار بودند که بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «ارفع»، «فغدیر» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تجلی»، «شجم» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۷۵۵ میلیارد تومان رسید.

نماد خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شتران، خودرو، وغدیر و شپنا بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

صف‌های خرید و فروش بازار سهام

در معاملات سه‌شنبه ۶۶ نماد صف خرید داشتند و ۴۲ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۷۱ درصدی به ۲۳۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۳۶ درصد افزایش یافت و ۵۷ میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم ۷۸ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) با صف‌ خرید ۳۳ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غبشهر، نمادهای گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و غگلستا (شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان) بیشترین صف خرید را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

کد خبر 462315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =