صندوق توسعه بازار سرمایه، خریدهای حمایتی خود را افزایش می‌دهد

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: حدود یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومانی سهام خرد از هفته گذشته تاکنون خریداری شده است.

به گزارش صدای بورس, قادر معصومی خانقاه، مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه اظهار کرد: پس از جلسه با اعضای هیات مدیره سازمان بورس و ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه، انجام بخشی از امور به صندوق توسعه و تثبیت بازار سرمایه سپرده شد و در همین راستا فارغ از مسئله کوچک، متوسط یا بزرگ بودن شرکت‌ها (نمادهای معاملاتی) و اثر آن‌ها بر شاخص، حمایت‌های خود را به‌طور ویژه و محسوس تداوم بخشیدیم.


وی تشریح کرد: البته طی هفته گذشته، عمدتا سهام متوسط و کوچک را خریداری کردیم و مطابق گزارش‌هایی که پیش‌تر اعلام شده بود، حدود ۳۲۰ نماد را به طور حمایتی خریداری کردیم و در مقابل فروش اندکی را به ثبت رساندیم.

معصومی خانقاه بیان کرد: طبق آخرین برآوردها صندوق توسعه بازار سرمایه از هفته گذشته حدود هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان سهام به صورت خرد خریداری کرده است. همچنین این صندوق حدود ۴۰ میلیارد تومان سهم را به صورت خرد و ۸۱۵ میلیارد تومان هم به صورت بلوک به فروش رسانده و در مجموع خرید خالص صندوق توسعه بازار سرمایه به حدود ۴۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه مطرح کرد: بی‌شک اگر بازار سرمایه نیازمند حمایت‌های بیشتری باشد، میزان خریدهای خود را افزایش داده و تا زمانی که بازار به شرایط تعادلی برسد، این حمایت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی در مورد پرسش خبرنگار مبنی بر اینکه چه رویکرد و سیاستی در انجام این معاملات حمایتی در پیش گرفته خواهد شد؟ پاسخ داد: صندوق توسعه بازار سرمایه چه پیش از ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بازار سرمایه و چه پس از آن، از نمادهایی را که طبق آیین‌نامه داخلی باید از آن‌ها حمایت کند را حمایت کرده و اگر سهامی جدیدی نیازمند حمایت باشد، مورد توجه این صندوق قرار خواهد گرفت.

معصومی خانقاه گفت: بعضا به اشتباه قلمداد می‌شود که صندوق توسعه بازار سرمایه تنها سهام شاخص‌ساز را خریداری می‌کند، در حالی که چنین تصوری صحیح نیست و بر اساس وضعیت بازار عمل می‌شود؛ گاهی خرید نمادهای بزرگ و گاهی نمادهای کوچک را در راس وظایف خود قرار می‌دهیم. فعالیت این صندوق تنها معطوف به نمادها خاص نیست و وضعیت کلی بازار نیز رصد می‌شود، به طور نمونه در هفته‌های گذشته گپ و تفاوت رفتاری در روند شاخص کل و شاخص هم‌وزن دیده می‌شد و در کنار رشد شاخص کل، شاخص هم‌وزن روند نزولی را پیش گرفته بود؛ از این‌رو نسبت به حمایت از نمادهای کوچک و اثرگذار در شاخص هم وزن به صورت خاص اقدامات لازم را انجام دادیم.

منبع:سنا

کد خبر 462208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =