پیش بینی بورس فردا ۱۶ آبان ۱۴۰۱

در معاملات امروز کمی از سرعت و هیجان روند صعودی ایجاد شده در روز قبل کاسته شد و دیگر از شوق خرید خبری نبود اما باز هم شاخص توانست خود را مثبت نگه دارد و بیش از ۱۶ هزار واحد مثبت شود.

به گزارش صدای بورس, در نیمه اول معاملات یکشنبه فلزات اساسی در ادامه معاملات شنبه با استقبال خریداران مواجه شدند که اندکی عرضه توسط فروشنده‌ها آنها را به عقب راند اما در نیمه دوم بازار این گروه خودرویی‌ها بود که پیشران شاخص به سمت بالا شد.

نماد خودرو و خگستر با مثبت شدن خود سایر اعضای گروه را همراه خود کردند تا بیشترین ارزش معاملات روز را نیز به خود اختصاص دهند.

از منظر تکنیکالی که به شاخص کل بورس تهران نگاه می‌کنیم شاهد هستیم که نماگر اصلی بازار سهام به خط روند صعودی خود که هفته‌ها پیش آن را به سمت پائین شکسته بود برخورد کرده است.

به گزارش اکو ایران,شاخص امروز خود را به نزدیکی این خط رساند و گویی برای برخورد و رویارویی با این خط ترس و واهمه داشت و همه چیز را به فردا موکول کرد تا نیمه اول بازار فردا نشان دهد که آیا خریداران همچنان مصمم برای خرید هستند و یا قصد دارند که سفارشات خود را در قیمت های پائین‌تری قرار بدهد.

در چنین شرایطی خیلی از اهالی بازار افت‌هایی که ممکن است در روز های آتی برای بازار ایجاد شود را احتمالاً به نوعی فرصت خرید بدانند و دست به خرید بزنند.

در بازار امروز فرآورده‌های نفتی کمی عقب نشستند و در محدوده صفر تابلویی ایستادند که از منظر تابلو خوانی سیگنال خوبی برای این گروه به حساب نمی‌آید.

گروه بانکی که روز قبل چندان با استقبال مواجه نشده بود امروز مانند گروه خودرویی با خریداران جدید مواجه شدند تا بازار این گروه نیز با رنگ مثبت به کار خود پایان دهد.

برای روز کاری بعد تنها ریسکی که می‌توان از نگاه تکنیکالی به موضوع داشت این است که شاخص برای کوتاه مدت نتواند از این مقاومت خط روندی عبور کند و به دریافت انرژی زیادی نیازمند است.

اما در صورتی که این مقاومت را امروز از سر راه خود بردارد می‌توان گفت که هدف بعدی شاخص محدوه ۳۸ درصدی فیبوناچی موج قبلی یعنی حوالی یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحدی است و شاید شاخص از این محدوده بخواهد کمی اصلاح و استراحت را در برنامه کار خود قرار دهد.

شاخص اندیکاتور RSI هنوز هیجان خرید و یا سیگنال فروشی را به تکنیکالیست‌ها نمی‌دهد و باید دید که آیا شاخص تصمیم دارد رفتار بهمن ماه سال گذشته خود را تکرار کند؟ این رفتار با دو مستطیل آبی رنگ در روی تصویر نمودار شاخص مشخص شده است.

پیش بینی بورس

کد خبر 462202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =