بعد از تغییر سهامدار عمده چه تغییراتی در فارس ایجاد می شود؟

مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج ‌فارس توضیحاتی در مورد این شرکت بعد از تغییر سهامدار عمده داد که در ادامه می خوانید:

صدای بورس - زهره فدوی؛ ذات علی فرد، مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج ‌فارس در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بعد از تغییر سهامدار عمده در هلدینگ خلیج فارس گفت: مجموعه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که بزرگترین شرکت بازار سرمایه است، هم اکنون متولی بیش از ۴۰ درصد از صنعت پتروشیمی کشور بوده و در صنعت و شاخه‌های مختلف از اوره تا پلی‌اتیلن و صنایع پایین دست در حال فعالیت است.

وی افزود: مجموعه صندوق نفت و اهداف جدای اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می کنند از ابتدای تاسیس و بورسی شدن هلدینگ خلیج فارس نیز در ساختار سهامداری آن قرار داشته‌اند و به نوعی هم خانواده فارس محسوب می‌شوند. با همراهی‌هایی که تاکنون مجموعه صندوق نفت با هلدینگ خیلج فارس داشته به نظر می‌رسد این همراهی‌ها با انجام این بلوک ۱۲ درصدی بیشتر هم خواهد شد و با توجه به اینکه همینک منافع بیشتری از قبل سهام هلدینگ به مجموعه صندوق نفت و اهداف خواهد رساند نهایت همکاری را در جهت پروژه‌های راهبردی، بلند مدت و میان مدت فارس انجام خواهند داد.

مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس در بخش دیگری از صحبت‌های خود پیش‌بینی از وضعیت معاملات خرد بعد از این تغییرات اشاره کرد و افزود: تاکنون صندوق نفت، سهام عدالت و حتی دولت سهامداران خوبی برای فارس بودند و نهایت همراهی را با فرایند بازارگردانی مجموعه فارس انجام داده‌اند و همیشه زمانی که بحرانی در بازار وجود داشت همراهی کامل را با سهامدار و مجموعه فارس داشته اند. اینکه برای سهام خرد فارس چه اتفاقی بیافتد تابع عملکرد فارس است و خیلی به ساختار سهامداری مربوط نمی‌شود؛ با تغییر ساختار سهامداری که اتفاق افتاده امیدواریم پروژه‌ها بهبود پیدا کنند و حتی تسریع شوند. اما با توجه به وضعیت عملیاتی که فارس دارد و گزارش‌های مطلوب شش ماهه‌ای که شرکت‌ها ارایه کرده‌اند، در کنار بزرگترین صندوق بازارگردانی که تا به امروز هم نشان داده در ریزش‌های بزرگ حامی و حافظ منافع سهامداران خرد و عمده است موضوعی سهامداران خرد و سهام فارس را تهدید نمی‌کند. از نظر من این موارد خیلی با هم هم‌راستا نیستند و اثر منفی بر هم نخواهند داشت؛ اما به هر حال بازدهی که سهام فارس و زیرمجموعه‌ها خواهند داشت تابعی از تمام مواردی است که گفته شد که از ظرفیت مطلوبی برخوردار هستند.

ذات علی فرد در مورد اینکه آیا احتمال تغییر ساختار مدیریتی در فارس وجود دارد، گفت: این موضوع بستگی به نظر سهامدار عمده دارد که تغییری در ساختار ایجاد کنند یا خیر اما با توجه به رویکردی که بنده در صندوق نفت مشاهده کرده‌ام و طی این چند سال که همواره پشتیبان و همراه هلدینگ فارس بودند بعید می‌دانم تصمیمی بر خلاف منافع فارس اتخاذ شود.

وی درباره حمایت فارس در صورت عرضه سهام توسط سهامداران عمده بیان کرد: مجموعه اهداف همانطور که تاکنون هم چنین اقدامی انجام نداده است از این به بعد هم نخواهد کرد چرا که فارس سهمی استراتژیک برای مجموعه اهداف به شمار می‌رود. بخشی از صیانت از حقوق سهامداران فارس بر دوش اهداف است و به طور قطع این مجموعه در جهت حفظ و نفع بیشتر سهامداران تلاش خواهد کرد. به طور کلی سیاست صندوق بازارگردانی فارس روان‌سازی و حمایت از حقوق سهامداران خرد است.

مدیر سرمایه‌گذاری‌های هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج‌ فارس در پایان به ابهامی که در مورد فروش ۹ میلیاردی مجموعه پتروشیمی تابان فردا که چند روز گذشته انجام شد اشاره‌ای داشت و تصریح کرد: این فروش مربوط به انتشار اوراقی است که تابان فردا داشته و این موضوع به معنای فروش سهم در بازار نبوده بلکه یک انتقال کد به کد صورت گرفته است و بعد از اتمام زمان مجدد به تابان فردا بازمی‌گردد.

کد خبر 461963

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =