۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
 بیت‌کوین در خطر است

قیمت بیت‌کوین در روز گذشته حتی با عقب‌نشینی سهام آمریکا در محدوده خود باقی ماند. سکه بیت‌کوین با قیمت ۲۰ هزار و ۷۰۰ دلار معامله می‌شد که اندکی کمتر از بالاترین قیمت هفته گذشته یعنی نزدیک به ۲۱ هزار و ۹۰ دلار بود اما نسبت به پایین‌ترین سطح در ماه اکتبر، بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صدای بورس,بیت‌کوین و سهام در ماه اکتبر عملکرد قوی داشتند و بیشتر به دلیل افزایش امیدواری برای این مورد بود که عملکرد فدرال رزرو در ماه‌های آینده تغییر خواهد کرد.

به گزارش کریپتو، برخی تحلیلگرانی بر این باورند که فدرال رزرو باید روند خود را تغییر دهد و علت این تغییر را نگرانی فزاینده از سقوط اقتصادی ایالات‌متحده می‌دانند. به این ترتیب، آنان انتظار دارند که حرکت بانک متوقف شود و پیامدهای افزایش اخیر خود را ارزیابی کند.

با این حال، داده‌های اخیر نشان می‌دهد که بانک ظرفیت بیشتری برای افزایش دارد. داده‌های منتشر شده در ماه اکتبر نشان داد که شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سپتامبر به ۸.۳ درصد افزایش یافت و این افزایش بیشتر از آن چیزی بود که اکثر تحلیلگران انتظار داشتند.

به گزارش ایسنا,قیمت بیت‌کوین تثبیت شد زیرا تحلیلگران گلدمن ساکس چشم‌انداز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را ارتقاء دادند و در گزارشی اعلام کردند که بانک، نرخ بهره را تا پنج درصد بالاتر از برآورد قبلی افزایش خواهد داد.

تحلیلگران بانک گفتند که برای دستیابی به این هدف، انتظار دارند نرخ بهره در این هفته ۰.۷۵ درصد و در دسامبر ۵۰ واحد پایه افزایش یابد. این افزایش‌ها در ماه‌های فوریه و مارس با افزایش‌های کمتر ۲۵ امتیازی دنبال می‌شوند.

تحلیلگران سه دلیل برای عملکرد سختگیرانه فدرال رزرو ذکر کردند که شامل تورم بالا، نیاز به خنک کردن اقتصاد و جلوگیری از تسهیل شرایط مالی پیش از موعد است. بنابراین اگر تحلیلگران گلدمن درست گفته باشند، بیت‌کوین، ارزهای دیجیتال و سهام ممکن است در ماه‌های آینده با مشکل مواجه شوند. به عنوان مثال، ری دالیو اخیرا هشدار داد که افزایش ۴.۵ درصدی نرخ بهره، سهام را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد.

بنابراین، این سوال وجود دارد که آیا خرید بیت‌کوین ایمن است؟ نمودار روزانه نشان می‌دهد که قیمت بیت‌کوین در چند روز گذشته پس از بازگشت قوی در مرحله تثبیت بوده است و کمی بالاتر از سطح روانی مهم ۲۰هزار دلار و کمی بالاتر از میانگین متحرک ۲۵ و ۵۰ روزه باقی می‌ماند.

اما شاخص قدرت نسبی (RSI) یک الگوی واگرایی نزولی تشکیل داده است بنابراین، این احتمال وجود دارد که سکه یک شکست نزولی داشته باشد زیرا فروشندگان سطح حمایت کلیدی را در ۱۹هزار و ۵۰۰ دلار هدف قرار می‌دهند و حرکت به بالای مقاومت در ۲۱هزار دلار، دیدگاه نزولی را باطل می‌کند.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۰۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۳۴ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۲۲ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۸.۲۸ میلیارد دلار است که ۲۰.۷۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۳.۹۵ میلیارد دلار است که ۴.۴۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۸۲.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۱ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۸:۰۵ به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۰ هزار و ۴۸۵.۱۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۱۷ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۵۶.۶۹دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۳۲۸.۷۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۷۹ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۴۵۸۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۰.۳۷ درصد افزایش

۷- کاردانو

قیمت: ۰.۴۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۲ درصد افزایش

۸- سولانا

قیمت: ۳۲.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۹۳ درصد کاهش

۹ - دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۰۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۴۰ درصد افزایش

۱۰- پولکا دوت

قیمت: ۶.۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۵ درصد کاهش

کد خبر 461903

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =