نقش باندهای بزرگ ارزی در بازار چیست؟

برخی اعتقاد دارند باندهای بزرگ که از خرید جاماندند یا هنوز خریدهایشان را تکمیل نکردند، از کانال هرات به بازار برای کاهش قیمت فشار آوردند.

به گزارش صدای بورس،دیروز چهار رکورد در بازار ارز جابجا شد. در بازار رسمی حجم معاملات یورو متشکل رکورد شکست، طبق آمار بانک مرکزی یک میلیون و ۴۵۰ هزار یورو به صورت توافقی معامله شده که این یک رکورد جدید است. همچنین در سمت رسمی بازار، نرخ دلار و و یوروی متشکل طلسم قیمتی شکست و از کف کانال ۲۹، ۱۰۰ تومان فاصله گرفت.

در بازار غیررسمی هم، نرخ درهم سطح عوض کرد و به ۹۱۰۵ تومان رسید. دلار سلیمانیه هم وارد کانال ۳۳ شد و در این کانال پیش‌روی کرد.

به گزارش اکو ایران ،برخی اعتقاد دارند باندهای بزرگ که از خرید جاماندند یا هنوز خریدهایشان را تکمیل نکردند، از کانال هرات به بازار برای کاهش قیمت فشار آوردند. پارازیت این گروه روی قیمت و پیشنهادهای معاملاتی، نرخ هرات را تا سطح ۳۲ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آورد. معامله‌گران تصور می‌کنند آنچه که موجب شد بازار بعد از یک پشت‌خط داغ، جان افزایش نداشته باشد، نحوه آرایش باندهای بزرگ ارزی است.

کد خبر 461731

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • معامله ۲۰ میلیون دلاری روزانه در سامانه نیمای بانک مرکزی

    معامله ۲۰ میلیون دلاری روزانه در سامانه نیمای بانک مرکزی

    بنابرگزارش بانک مرکزی، مجموع معاملات انجام شده در سامانه نیما در روز پنج شنبه تا ساعت ۱۷ به معادل ۲۰ میلیون دلار رسید.

  • افزایش قیمت  سکه پس از هفته‌ها ثبات

    افزایش قیمت سکه پس از هفته‌ها ثبات

    کارشناس و فعال بازار طلا گفت: قیمت انواع سکه و طلا در هفته‌های گذشته ثابت بود، اما در روزهای پایانی هفته شاهد رشد قیمت‌ها بودیم و حباب سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

  • دلار آمریکا ثابت ماند

    دلار آمریکا ثابت ماند

    نرخ ارز در صرافی ملی و نرخ رسمی ۴۶ ارز توسط بانک مرکزی اعلام شد که برخی با نوسان همراه بوده است و برخی دیگر، ثبات قیمتی را تجربه کردند.

  • قیمت لیر و دینار در اولین روز هفته چند؟/ جدول

    قیمت لیر و دینار در اولین روز هفته چند؟/ جدول

    بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۰ ارز افزایش و نرخ ۳۰ ارز کاهش یافت، نرخ ۶ ارز ثابت ماند.

  • طلا بر قله دوهفته‌ای

    طلا بر قله دوهفته‌ای

    تداوم داده های اقتصادی ضعیف بخش مسکن همراه با افت شاخص مدیران خرید و تنزل اطمینان مصرف کننده همگی دست به دست هم داده اند تا گمانه زنی ها در خصوص کاهش سرعت سیاست های پولی سخت گیرانه فدرال رزرو افزایش یابد و دلار آمریکا را از اوج های تاریخی اش به پایین ترین ارزش خود در سه هفته اخیر برساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =