۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
ثبت سفارش خودرو آزاد شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت سامانه ثبت سفارش خودرو را باز کرد.

به گزارش صدای بورس، کمتر از ده روز از اعلام وصول استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت نگذشته است که سیدرضا فاطمی امین ثبت سفارش خودرو را آزاد کرد. شاید برهمین اساس نیز در حاشیه جلسه امروز دولت به خبرنگاران گفت: نگران استیضاح نیست.

روز گذشته عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل دفتر صنایع خودرو در نامه‌ای خطاب به نرگس باقری، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات لیست شرکت‌های واردکننده خودرو را اعلام کرد.

براساس این نامه، نام و شناسه ملی شرکت‌های واردکننده مرحله نخست برمبنای مستندات اولیه اعلام شده است.

به گزارش اکو ایران,در این نامه تاکید می‌شودد، مستندات ارائه شده این شرکت‌ها از نظر قرارداد با شرکت خودروساز خارجی، وضعیت خدمات پس از فروش و برنامه سرمایه‌گذاری فناورانه درحال بررسی است.

در میان لیست شرکت‌های اعلامی توکلی به باقری، سایپا، پارس خودرو، سایپا- سیتروئن، تجارت بین‌المللی و پشتیبانی کرمان خودرو، خودروسازی فردا، مکث موتور، آرین موتور پویا دیده می‌شود.

یک منبع آگاه به اکوایران گفت: براساس این دستورالعمل، سایپا مجاز به واردات مگان 2022 و سیتروئن c3 از فرانسه است. به آرین موتور نیز مجوز واردات میتسوبیشی داده شده است. کرمان موتور نیز محصولات ایرانی باید وارد کند. بقیه گروه‌ها هم فعلا مشخص نیست چه محصولاتی می‌توانند وارد کنند.

بدین ترتیب بعد از گذشت 7 سال از بسته شدن سامانه ثبت سفارش خودرو بالأخره این سامانه باز شد.

IMG_1117

کد خبر 461577

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =