پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

در پایان معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران با افزایش ۱۶۲۹ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۳۹ واحد رسید.

به گزارش صدای بورس,شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۶۲۹ واحد به رقم یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۷۳۹ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با افزایش ۱۷۱۹ واحد به رقم ۳۷۷ هزار و ۹۴۰ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۹۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران امروز بیش از ۳.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۸۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۱۲ درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۴۶ درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور ۰.۲۴ درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بور ۰.۸ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۶ درصد افزایش یافت.امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه تهران و پتروشیمی فناوران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، معدنی گل‌گهر، چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز رو به رشد بود و با ۵۶ واحد افزایش به رقم ۱۷ هزار و ۸۵۴ واحد رسید.

پیش بینی بورس فردا

به گزارش نبض بازار,روز پنجشنبه نرخ تورم آمریکا برای ماه سپتامبر اعلام شد. درحالی که انتظارات برای شاخص قیمت مصرف‌کننده در بازه سالانه و ماهانه به ترتیب حول عدد ۸.۱ درصد و ۰.۲ درصد بود، ثبت عدد ۸.۲ درصد و ۰.۴ درصد برای این شاخص، بازارها را در شوک فرو برد و به نوعی یک افزایش نرخ بهره ۰.۷۵ درصدی در نشست ماه نوامبر را تضمین کرد. کامودیتی‌ها در آخرین معاملات خود نسبت به سقف هفتگی عقب‌نشینی نسبتا زیادی را داشتند به طوری که نفت کمتر از ۹۱.۵ دلار به ازای هر بشکه، طلا حوالی ۱۶۴۵ دلار به ازای هر اونس، مس ۷۵۱۵ دلار و روی ۲۹۱۶ دلار در هر تن معامله شدند.با وجود این وضعیت و کاهش قیمت در بازارهای جهانی و کامودیتی‌ها، کارشناسان انتظاری برای آغاز روند صعودی در بازار ندارند. به عقیده این افراد احتمالا روزهای سختی در انتظار بازارهای جهانی باشد و کامودیتی‌ها نیز از این موضوع تاثیر خواهد گرفت. البته اگر اتفاق مهمی در صنایع کامودیتی رخ دهد این تاثیر ناچیز و شاید نادیده باشد. بر همین اساس سهامداران بورس تهران نیز چشم‌انداز و آینده مطمئنی نسبت به صنایع کامودیتی و بازارهای جهانی ندارد و همین موضوع می‌تواند به عنوان یک سیگنال منفی وضعیت بورس را کمی خراب کند.
با وجود این وضعیت و معاملات کم رمق بورس تهران انتظار می‌رود که شاخص کل همچنان معاملات کم رمق و نوسانی داشته باشد. البته با توجه به انتشار صورت مالی‌ها و کاهش خروج نقدینگی از بازار سهام انتظار می‌رود که معاملات کمی بهتر شود.

کد خبر 461171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =