استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سال جاری اجباری می‌شود.

به گزارش صدای بورس, مهدی اسلام‌پناه در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی تاکید کرد: در کشور ما استانداردهای خودرو سخت‌گیرانه نیست و در کشورهای دیگر استانداردهای خودرو سخت گیرانه است، هم از جهت شمارگان و هم از جهت استاندارد کارخانه‌ای، به طوری که ممکن است هر خودروسازی استانداردهای خودش را داشته باشد، لذا درصدد پاسخگویی به این گونه صحبت‌ها نیستیم و مطابق قانون عمل می‌کنیم و هدف ما کسب رضایت مردم است.

وی گفت:‌بر اساس اقدامات انجام شده ۵ خودروی ضعیف پر عیب غیرایمن دیگر تولید نمی‌شود.اسلام‌پناه همچنین درباره خودروهای وارداتی و استانداردهای در نظر گرفته برای آن بیان داشت: خودرویی باید به کشور وارد شود که استاندارد داشته باشد، ما به جزئیات اینکه خودرو به چه قیمتی وارد کشور شود و از چه شرکتی وارد شود، کاری نداریم، اما تأکید ما به واردات خودروهای اقتصادی و غیراقتصادی استاندارد است و اگر غیر از این باشد برابر قانون عمل خواهیم کرد.وی با بیان اینکه ایران ۳۹۸ کرسی بین‌المللی دارد، گفت: جزو کشورهای صاحب عنوان در بحث استاندارد هستیم. همچنین در جدیدترین رتبه بندی استاندارد، رتبه ایران از بین ۱۶۷ کشور عضو ایزو از ۲۶ به ۲۲ ارتقا پیدا کرده است.اسلام پناه با بیان اینکه در اجلاسیه بین‌المللی اخیر سازمان جهانی استاندارد (ایزو) هیئت ایرانی با هیئت‌هایی از ۲۸ کشور جهان ملاقات‌های رسمی داشت که منجر به قراردادهایی از جمله در زمینه تجاری‌سازی آزمایشگاه‌های مرجع و کشورهای هدف شد، گفت: در ماه‌های اخیر بدهی ۴.۵ ساله ایران به سازمانهای بین‌المللی تابعه ایزو از جمله حق عضویت‌ها و سایر پرداختی‌هایی که پیش از این بهانه تحریم پرداخت نمی‌شد، یکجا پرداخت شد.

معاون رییس‌جمهوری درباره استانداردهای ۸۵ گانه خودرو نیز گفت: استانداردهای ۸۵گانه سختگیرانه نیست. در اروپا و برخی دیگر از کشورها شاهد استانداردهای سختگیرانه‌تری هستیم. آنها حتی استانداردهای درون شرکتی هم دارند. عمل به قانون و رفع گلایه‌های مردم در دستور کار استاندارد قرار دارد و در نتیجه اعمال استانداردها امروز پنج خودروی ضعیف، پر عیب و غیر ایمن از خط تولید خارج شده است.


بیشتر بخوانید:سامانه‌های استاندارد بین‌المللی


چند استاندارد ملی داریم؟

به گزارش خبر آنلاین,اسلام‌پناه در ادامه با بیان اینکه تعداد استانداردهای ملی به ۳۴ هزار و ۸۰۰ مورد رسیده گفت: بازنگری استاندارد بنزین یورو ۵، بازنگری استاندارد گاز طبیعی، بازنگری استاندارد نفت کوره، همچنین تدوین ۱۰ استاندارد تکلیفی در زمینه مدیریت پسماند، به روزرسانی ۱۰ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرویی و بازنگری اساسی استاندارد ملی برنج از جمله اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر است.

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه از اجباری شدن خدمات پس از فروش خودرو خبر داد و گفت: این مهم در جلسه اخیر شورای عالی استاندارد به تصویب رسید و در شورای بعدی عالی استاندارد تا پیش از پایان سال برگزار می‌شود، خدمات پس از فروش لوازم خانگی نیز مشمول استاندارد اجباری خواهد شد.

به گفته وی استاندارد خدمات پس از فروش لوازم خانگی در سال جاری اجباری می‌شود.

اسلام‌پناه همچنین با بیان اینکه در آخرین رصد این سازمان از صنایع مشخص شد که میزان کم فروشی محصولات مختلف کاهش یافته، تصریح کرد: از ابتدای امسال طرح کنترل و پایش وزنی فرآورده‌های تولیدی کشور و ابتدا از ۱۴ استان در محصولات غذایی و محصولات مرتبط با موضوع یارانه اجرایی شد. با نمونه‌گیری از ۳۶۵ نمونه برند کالایی، ۴۱.۶ درصد کم فروشی برای کالاها احصا شد. پایش‌های انجام شده در قالب خرید از بازار بوده است.

به گفته وی در طرح دوم که در محل کارخانه‌های تولیدی اجرایی شد، گستردگی کالاها بیشتر شد و در نمونه‌برداری از ۶۹۹ نمونه برند، کم‌فروشی ۳۹.۶ درصدی احصا شد. طرح پایش وزنی اکنون در مرحله سوم قرار دارد و به‌صورت ماهانه از استان‌ها به سازمان ملی استاندارد گزارش ارسال می‌شود.وی در پایان در مورد کیفیت بنزین‌های وارداتی و تولید داخل و شایعات مبنی بر جلوگیری از ورود سازمان ملی استاندارد در بررسی کیفیت این محصول گفت: سازمان ملی استاندارد برای کنترل، نظارت و پایش کیفیت بنزین داخلی و وارداتی وظیفه قانونی دارد و در این رابطه هیچ دری برای سازمان بسته نیست. بنابراین طبق قانون هوای پاک وزارت نفت مکلف به رعایت استانداردهای بنزین داخلی و وارداتی است و باید استاندارد ملی یورو ۵ را با کمک سازمان ملی استاندارد تدوین کند. اخیراً محموله‌های بنزین وارداتی به طور کامل کنترل شده و در مواردی که ایرادات محرز شد، اجازه ورود داده نشد بنابراین بنزین مصرفی در کشور استاندارد است.

کد خبر 460784

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دوباره سکوت بر بازار خودرو حاکم شد

    دوباره سکوت بر بازار خودرو حاکم شد

    بازار خودرو همچنان راکد است و این رکود که هرچند تقریبا دو سالی می‌شود که بر بازار سایه انداخته اما در چند ماه اخیر سنگین تر نیز شده است. آنگونه که اغلب فعالان این بازار، حجم معاملات روزانه خود را صفر گزارش کنند. در کنار این رکود نکته مهم دیگر بازار که از ابتدای هفته پر رنگ شده است افزایش قیمت ها است که کارشناسان دلیل بسیاری از آن ها را جو روانی حاکم و همچنین معدود معاملات انجام شده می دانند. دیروز اما در بازار خودرو روند افزایشی قیمت ها متوقف شده بود. به عوان مثال قیمت پژو پارس LX همان ۳۸۵ میلیون تومان روز گذشته معامله شد.

  • خدمات پس از فروش لوازم خانگی از اول آبان اجباری شد

    خدمات پس از فروش لوازم خانگی از اول آبان اجباری شد

    معاون نظارت و بازرسی اتاق اصناف گفت:خدمات پس از فروش لوازم خانگی اجباری می شود.

  • گزارش قیمت خودرو در هفته سوم مهر

    گزارش قیمت خودرو در هفته سوم مهر

    شاید تنها روال ثابت بازار در ماه های گذشته رکود آن بوده باشد اما تغییرات قیمتی برخلاف رکود هرگز روند ثابتی از ابتدای سال نداشته است. از ابتدای سال بارها تغییر روند قیمتی در بازار مشاهده شده است. به عنوان مثال ابتدای سال قیمت ها صعودی بود و تا پایان تابستان با توجه به عواملی همچون تغییرات نرخ ارز قیمت ها در بازار روند متفاوتی در پیش می گرفتند.

  • آخرین وضعیت اجرای قانون واردات خودروهای خارجی

    آخرین وضعیت اجرای قانون واردات خودروهای خارجی

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه که وزارت صنعت و معدن قول داده است ظرف دو هفته آینده باید واردات خودرو صورت گیرد.

  • رکود ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازار لوازم خانگی

    رکود ۸۰ تا ۹۰ درصدی بازار لوازم خانگی

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی خاطر نشان کرد: قیمت لوازم خانگی افزایش چشمگیری داشته است، تورم موجود در لوازم خانگی باعث شد که توان مردم برای تغییر و خرید لوازم خانگی کاهش پیدا کند و این اعتراض‌های اخیر نیز به رکود بازار دامن زد چراکه فعالان اقتصادی ناچار به تعطیلی واحد صنفی و کاهش ساعت کاری خود ‌شدند.

  • اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو

    اعلام آمادگی بیش از ۱۰ شرکت برای واردات خودرو

    ایلنا نوشت:مدیر کل دفتر صنایع خودرو خاطر نشان کرد: قیمت خودرو از ابتدای سال تاکنون کمترین نوسان قیمتی را تجربه کرده است و شاهد افزایش یکباره قیمت خودرو نبودیم این در حالیست که انتظارهای تورمی در ابتدای سال بیشتر از این نرخ بود؛ ما توانستیم بازار خودرو را با افزایش عرضه کنترل کنیم.

  • خبر ویژه درباره یارانه‌ها و کالابرگ

    خبر ویژه درباره یارانه‌ها و کالابرگ

    آخرین یارانه نقدی واریزی بنا به گزارش دولت، قابل برداشت شده، این در حالی است که هنوز خبری از اجرای طرح کالابرگ در اقتصاد ایران نیست.

  • استاندارد تهران: زیر بار فشار خودروسازان نمی‌رویم

    استاندارد تهران: زیر بار فشار خودروسازان نمی‌رویم

    مدیرکل استاندارد استان تهران با بیان اینکه رویکرد اصلی ما مردمی سازی استاندارد و تحول در سازمان ملی استاندارد است، گفت: فشارها هیچ اثری بر تصمیمات سازمان ملی استاندارد ندارد به نحوی که این موضوع در خودرو خودش را نشان داد.

  • سایه رکود بر بازار برنج

    سایه رکود بر بازار برنج

    یک فعال بخش کشاورزی می‌گوید چندماهی می‌شود که بازار برنج با ورود کشت جدید، دچار رکود شده و برنج ایرانی و خارجی در حال حاضر به میزان کافی وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =