بانک‌ها حتی یک میلیون تومان وام قرض‌الحسنه به مردم نمی‌دهند

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: بانک‌ها برای مردم عادی و نیازمندان حتی یک میلیون تومان نیز وام ضروری قرض‌الحسنه ندارند، اما به پرسنل خود پرداخت می‌کنند.

به گزارش صدای بورس، صدیف بدری در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۷ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی، اظهار داشت: بانک‌ها در حوزه تسهیلات دهی به خصوص تسهیلات تکلیفی قرض الحسنه عملکرد خوبی ندارند و بانک مرکزی باید بر عملکرد بانک‌ها نظارت کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر شاهد شکل گیری صف‌های طولانی برای دریافت وام ازدواج هستیم، در حالی که تکلیف دولت و بانک مرکزی در قانون بودجه در این زمینه روشن است و باید به آن عمل کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطابق با قانون جوانی جمعیت، تسهیلات برای فرزندان سوم و بیشتر باید ارائه می‌شد که متقاضیان برای دریافت این تسهیلات هم صف‌های طولانی تشکیل دادند.


بیشتر بخوانید: مانده کل تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها اعلام شد


بدری با اشاره به اینکه هیچ نظارتی بر تسهیلات‌دهی بانک‌ها از سوی بانک مرکزی انجام نمی‌شود، گفت: بانک‌ها برای مردم عادی و نیازمندان حتی یک میلیون تومان نیز وام ضروری قرض‌الحسنه ندارند، اما هر جا که خودشان صلاح می‌دانند به خصوص در رابطه با پرسنل خود وام‌های ضروری سالانه تصویب و پرداخت می‌کنند.

به گزارش مهر ، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید بر عملکرد بانک‌ها نظارت کند، اظهار داشت: تاکنون هیچ بانکی حتی یک فقره وام در حوزه ساخت مسکن ارائه نکرده است. در حوزه وام‌های نوسازی مسکن روستایی نیز کوتاهی مشهود است.

کد خبر 460606

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =