بررسی لایحه ۲ فوریتی افزایش حقوق‌ها در مجلس

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هفته آینده لایحه دو فوریتی افزایش حقوق‌ها در مجلس بررسی می‌شود که بر اساس آن؛ از اول مهرماه حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

به گزارش صدای بورس، حمیدرضا حاجی بابایی تصریح کرد: دولت لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، دانشگاه‌ها و بازنشستگان را با قید دو فوریت به مجلس فرستاده است.

وی افزود: بر اساس لایحه دولت حقوق بازنشستگان و شاغلان و مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری حدود یک میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: این افزایش حقوق‌ها از دو و نیم تا ۲۰ درصد و به صورت پلکانی است؛ ۲۰ درصد شامل پایین‌ترین حقوق که پنج میلیون و ششصد هزار تومان است و دو نیم درصد شامل بالاترین حقوق که البته امکان اعمال اصلاحاتی در این لایحه از سوی مجلس وجود دارد.

رییسی کمیسیون برنامه و بودجه گفت: در صورت تصویب و قانونی شدن این لایحه؛ افزایش حقوق‌ها از ابتدای مهرماه یعنی شش ماهه دوم این اعمال خواهد شد.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: یکشنبه آینده دو فوریت این طرح در صحن بررسی می‌شود و در صورت تصویب، دوشنبه و سه‌شنبه در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی و گزارش نهایی کمیسیون روز چهارشنبه در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار می‌گیرد.

کد خبر 460438

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • یک خبر فوق العاده خاص برای پرستاران

    یک خبر فوق العاده خاص برای پرستاران

    در شرایطی که برای اجرایی کردنِ فوق‌العاده خاص با ضریبِ حداکثر یک، دو سال زمان صرف شده، سقف کارانه‌ی پزشکان به یک باره تا سقف ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

  • افزایش حقوق ۲۰ درصدی و پلکانی کارکنان دولت

    افزایش حقوق ۲۰ درصدی و پلکانی کارکنان دولت

    برای افزایش حقوق کارکنان دولت روش پلکانی در نظر گرفته شده که برای حداقل بگیران ۲۰ درصد خواهد بود و با رویکرد عدالت در پرداخت‌ها به تناسب افزایش حقوق، این درصدها تغییر می‌کند.

  • وام با کارمزد صفر پرداخت میشود

    وام با کارمزد صفر پرداخت میشود

    وزارت اقتصاد با کمک بخشنامه اخیر خزانه داری کل کشور توانسته منابع را به سمت بانکهای قرض الحسنه هدایت و از این طریق نرخ کارمزد تسهیلات ۲ بانک از ۴ درصد به صفر کاهش یافته است.

  • بازنشستگان از دولت طلبکارند

    بازنشستگان از دولت طلبکارند

    رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: در این شرایط اقتصادی، بازنشستگان کارگری که عموماً کم درآمد و درگیر بحران معیشتی هستند، انتظار دارند مطالبات‌شان به موقع پرداخت شود؛ از یک طرف ۲۵ درصد احکام سال قبل است که باید واضح و مشخص بگویند چگونه و تحت چه روالی پرداخت می‌شود و از سوی دیگر، بحث معوقات پنج ماهه‌ی بازنشستگان سایر سطوح است که بایستی قبل از ماه یازده سال به صفر برسد.

  • خداحافظی با دوران کارت به کارت!

    خداحافظی با دوران کارت به کارت!

    پس از آنکه گام نخست قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان برداشته و دستگاه‌های کارتخوان ساماندهی شدند، بسیاری از فعالان اقتصادی برای فرار از مالیات، کارت به کارت را جایگزین پرداخت از طریق دستگاه پوز کردند اما به نظر می رسد با تفکیک حساب‌های تجاری از حساب‌های شخصی، زمان خداحافظی با دوران کارت به کارت فرا رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =