کلاهبرداری تعمیرات لوازم خانگی در پوشش مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت:در حال حاضر یکی از مشکلات ما مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸، فضای مجازی است به طوری که ۹۰ درصد تعمیرات در فضای مجازی توسط افراد سود جو و کلاهبر دار صورت می‌گیرد.

به گزارش صدای بورس، اکبر پازوکی گفت: متاسفانه بسیاری از سایت‌های فروش آنلاین، کالاهای قاچاق عرضه می‌کنندبه طوری که دولت، بازار و صنعت لوازم خانگی را رها کرده است؛ سایت‌های فروش آنلاین، لوازم خانگی قاچاقی را می‌فروشد که ورودش به کشور پنج سال است ممنوع شده! سوال من این است که این سایت‌ها، محصولات خود را از کجا تأمین می‌کنند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی چالش جدی در رابطه با توزیع لوازم خانگی را فضاهای مجازی دانست و گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد کالای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، در فضای مجازی به فروش می‌رسد.

به گفته او، ما در حال حاضر هیچ برندی با عنوان سامسونگ یا ال جی در بازار نداریم مگر گوشی تلفن همراه در غیر این صورت کالا تقلبی و بدون گارانتی است،در حال حاضر یکی از مشکلات ما مرکز اطلاعات تلفنی ۱۱۸ و فضای مجازی است به طوری که ۹۰ درصد تعمیرات در فضای مجازی و تلفن ۱۱۸ تهیه می شوند که عمده این شماره ها برای افراد سود جو و کلاهبردار است که هیچگونه مجوزی برای تعمیرات و نمایندگی لوازم خانگی ندارند توصیه ما به مردم این است که شماره نمایندگی و تعمیرات را از مراکز معتبر تهیه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،پازوکی گفت:در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس این تبلیغ افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که ممکن است قصد کلاه‌برداری داشته باشند، همچنین قبل از تماس با فروشنده و خرید کالای وی به توصیه‌های درج‌شده که جهت راهنمایی کاربران در سایت قرار داده‌شده توجه داشته باشند تا در دام کلاه‌برداران نیافتند.

کد خبر 460264

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی فروخته می شود

    لوازم خانگی قاچاق در فضای مجازی فروخته می شود

    با وجود اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مدعی برخورد با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق در فضای مجازی است، اما می‌توان با یک جستجوی ساده صدها صفحه و سایت فروش لوازم خانگی قاچاق را مشاهده کرد.

  • آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    آمار قاچاق در دولت محرمانه شد!

    معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه گزارش عملکرد و کم‌کاری دستگاه‌های مسئول در زمینه برخورد با قاچاق محرمانه است، گفت: همواره این گزارش‌ها به طور اختصاصی داده می شود.

  • جدیدترین وضعیت تامین ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار

    جدیدترین وضعیت تامین ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار

    سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت: در حال حاضر وضعیت تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار به ارز حاصل از صادرات خود و ارز حاصل از صادرات اشخاص تبدیل شده است.

  • مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    مبلمان و لوازم یدکی مهترین لوازم قاچاق مردادماه

    بر اساس آمار سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در مرداد ماه به ترتیب فلزات معمولی، مبلمان و لوازم خانگی، ملزومات ورزشی، وسایل نقلیه و لوازم یدکی بوده است.

  • این خودرو به زودی بدون قرعه کشی فروخته می شود

    این خودرو به زودی بدون قرعه کشی فروخته می شود

    سخنگوی وزارت صمت از برگزاری ماهانه قرعه کشی خودرو و همچنین پیش‌بینی خروج تارا از قرعه‌کشی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت که خبرنگاران و زوج‌های جوان در حال حاضر می‌توانند برای دریافت وام لوازم خانگی به سایت توان‌خرید مراجعه و بعد از تایید ثبت نام به بانک‌ مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =