۵۸۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی در یک روز

معاملات روز شنبه شاهد رشد صف‌های فروش و خروج نیم تریلیون تومان پول حقیقی از بازار سهام بود.

به گزارش صدای بورس,در معاملات روز شنبه نُهم مهر ماه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۵۷۹ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام خودرو (شرکت ایران خودرو) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۶۷ میلیارد تومان بود. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

نمادهای راهبر بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای «فارس»، «دانا» و «آسیاتک» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شراز» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «خدیزل» و «غصینو» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی،فرابورس و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها هستند.  

رشد ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۲۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۷۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۱ درصدی به ۶۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۵۷ درصد افزایش یافت و ۲۸۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳۱ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۷۹ میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد دانا (شرکت بورس بیمه دانا) با صف‌ خرید ۱۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از دانا، نمادهای گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و ولشرق (شرکت لیزینگ ایران و شرق) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خساپا تعلق داشت که ارزش آن ۱۶ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای فمراد، حفارس، فاذر و انرژی۳ بیشترین صف فروش داشتند.

کد خبر 460151

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اطلاعیه جدید  فرابورس درباره تغییر دامنه نوسان

    اطلاعیه جدید فرابورس درباره تغییر دامنه نوسان

    شرکت فرابورس ایران اعلام کرد: ۱۱ نماد معاملاتی مشمول برخی مفاد ضوابط ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران و مجاز به تغییر دامنه نوسان شدند.

  • روش های پیگیری حقوق سهامداران از بدنه دولت

    روش های پیگیری حقوق سهامداران از بدنه دولت

    در سال های اخیر ناشران زیر فشار سیاست های اشتباه دولت نتواستند خواسته های حقوق صاحبان سهام را محقق کنند زیرا که اقدامات دولت مانند قیمت گذاری دستوری  موجب شده است تا سود آوری شرکت های بورس کاهش یابد و در برخی مواقع حتی دچار زیان نیز شده اند. با توجه به اهمیت این موضوع با یک کارشناس بازار سهام به گفتگو نشسته ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =