۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۱
نقطه عطف صنعت رمزارزها کلیک خورد

تغییر نرم افزاری جدید در حوزه ارز اتریوم مصرف انرژی در این ارز را تا ۹۹ درصد کاهش می دهد

صدای بورسحمزه بهادیوند چگینی؛ روز پنجشنبه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد پس از سال‌ها انتظار، بحث‌ و بررسی ها و آزمایش‌های فراوان، پلتفرم محبوب ارزهای دیجیتال، اتریوم یک ارتقای نرم‌افزاری را که مدت‌ها در انتظار آن بود، به نام ادغام، تکمیل کرد و به چارچوبی پایدارتر از منظر زیست محیطی رسید.

اتریوم مسلماً مهم‌ترین پلتفرم در صنعت کریپتو است؛ لایه‌ای از زیرساخت نرم‌افزاری که اساس هزاران برنامه کاربردی را تشکیل می‌دهد که بیش از ۵۰ میلیارد دلار از وجوه مشتریان را مدیریت می‌کنند. انتظار می‌رود این ارتقا مصرف انرژی اتریوم را کاهش دهد و زمینه را برای پیشرفت‌های آتی آن فراهم کند که استفاده از پلتفرم را آسان‌تر و ارزان‌تر خواهد ساخت.

روز چهارشنبه با حضور همه مهندسان و محققان و دست اندرکاران این پروژه مهم که به صورت زنده میلیون ها تماشاچی از سراسر دنیا شاهد آن بودند، در سالی تلخ برای صنعت رمزارزها در جهان، این موفقیت به ثبت رسید؛ آن هم در شرایطی که نزدیک به هزار میلیارد دلار دارایی از این صنعت خارج و برخی از شرکت های برجسته در این حوزه ورشکست شدند.

آن چه در صنعت رمزارز از اهمیت زیادی برخوردار است ریسک های ناشی از احتمال بروز خطاها و نقصان ها در شبکه های عملکرد است که می تواند به صورت گسترده در کل صنعت خرابی به بار آورد و سرمایه های بسیار از کاربران و استارت آپ های وابسته را نابود کند و به همین دلیل صرافی های مهم ارزهای دیجیتال در جریان اجرای این پروژه متوقف شدند، اما به هر حال این پروژه مهم و حیاتی برای این شرکت آغاز شده است و می تواند مصرف انرژی و چالش های زیادی را در حوزه استخراج این رمزارز کاهش دهد.


بیشتر بخوانید:رقبای قدر بیت‌کوین تا ۲۰۲۳ کدامند؟


در این رابطه تیم بیکو که عملیات حفظ و نگهداری پلتفرم اتریوم را مدیریت می کند می‌گوید: نمی‌خواهیم ادعا کنیم که همه چیز بدون مشکل پیش می‌رود، اما به نوعی مطمئن هستیم که مشکلاتی در سطح شبکه نخواهیم داشت. جزئیات فنی ادغام بسیار پیچیده است، اما در نهایت، این فرآیند به تغییر در نحوه تأیید تراکنش‌های ارزهای دیجیتال منتهی می‌شود، چراکه رمزارزها بر اساس فرایندی فعالیت می کنند که به دنبال اثبات اطمینا این موضوع هستند که آیا کاربران دارای سرمایه ای که ادعا می کنند هستند یا خیر. برای این منظور از راه حلی استفاده می شود که proof of work نامیده می شود؛ تحت این سیستم رایانه‌های قدرتمند، نرم‌افزاری را اجرا می‌کنند که برای حل مشکلات پیچیده رقابت می‌کنند و تراکنش‌ها را در این فرآیند تأیید می‌کنند. این سیستم به طور گسترده ای به عنوان "ماینینگ" شناخته می شود و رایانه ها به عنوان پاداش برای خدمات تأیید، پرداخت هایی را با ارزهای دیجیتال دریافت می کنند.

بر اساس برخی برآوردها، تغییر ساختار اتریوم به سیستم proof of work، مصرف انرژی آن را تا بیش از ۹۹ درصد کاهش می دهد.

فرآیند تغییر اتریوم به proof of work نیازمند سالها مطالعه و بحث شدید بود. این پلتفرم در سال ۲۰۱۳ توسط یک مهندس نرم‌افزار نوجوان، ویتالیک بوترین، که یکی از تاثیرگذارترین افراد در صنعت کریپتو است، تأسیس شد. اتریوم در حال حاضر توسط شبکه‌ای از کدگذاران از سراسر جهان اداره می‌شود. برای ماه‌ها، آنها در تماس‌های ویدیویی در یوتیوب گرد هم آمدند تا در مورد پیچیدگی‌های ادغام بحث کنند.

این تغییر زیرا به ساخت یک بلاک چین کاملاً جدید نیاز داشت، تا حدی طولانی شد. زنجیره جدید به نام Beacon Chain، در دسامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد و آزمایش های جدید تا سال جاری ادامه یافت. Beacon Chain اکنون با بلاک چین اصلی اتریوم ترکیب شده که به معنای "ادغام" است.

کد خبر 459327

اخبار مرتبط

  • بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری بازگشت

    بیت کوین به کانال ۲۰ هزار دلاری بازگشت

    در حال حاضر بازار رمزارزها شاهد رشد بوده و اکنون بیت کوین در کانال ۲۰ هزار دلاری قرار دارد.

  • بیت کوین سقوط کرد

    بیت کوین سقوط کرد

    ارزش بیت کوین ۳.۴ درصد طی ۲۴ ساعت گذشته پایین آمده و در معاملات امروز به ۱۹۴۳۶ دلار رسیده است.

  • رمزارزها چگونه مورد دستبرد قرار می گیرند؟

    رمزارزها چگونه مورد دستبرد قرار می گیرند؟

    رمزارزها تکنولوژی درحال رشدی هستند که به نظر امن می‌رسند اما ممکن است افراد در این حوزه مورد سوءاستفاده قرار بگیرند، برای همین توصیه می‌شود کاربران تا حد ممکن از وب سایت‌ها و صرافی‌های رمز ارز خارجی به دلیل اینکه امکان پیگیری از آن‌ها وجود ندارد، استفاده نکنند.

  • قانون گذاری بازار رمزارزها در اروپا

    قانون گذاری بازار رمزارزها در اروپا

    اتحادیه اروپا با تصویب یک لایحه گامی دیگر به ‌جلو در راه خود برای تنظیم مقرارت در صنعت کریپتو برداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =