ضرورت شناسایی مشتری‌های جدید در صندوق های جدید

مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبدگردان بازده گفت: باتوجه به اینکه تنوع ابزار بدهی زیادی نداریم به تبع نمی‌توانیم تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسیاری هم داشته باشیم ضمن آنکه بهتر است در طراحی‌های جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشخص شود چه مشتری‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند و بعد طراحی انجام شود.

ملیکا حمزه‌ئی : بهنام چاوشی، مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبدگردان در گفت وگو با صدای بورس ،بازده درمورد ارزیابی خود از تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه گفت: برای ارزیابی تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی باید آنها را نسبت به سال ۸۶ که شروع راه‌اندازی صندوق‌ها بود مقایسه کنیم که چگونه است؛ آیا به اندازه کافی تنوع دارند یا خیر همچنین لازم است این تنوع را تعریف کنیم به‌طور مثال شاید نتوانیم برای چارچوب ترکیب دارایی‌ها اسم "تنوع" را بگذاریم چون قاعدتا تنوع موردنظر بازارهای بزرگ مالی است به‌ اینصورت است که بتوان اهداف مختلف سرمایه‌گذاران را دریافت کرد و باتوجه به ذائقه‌ها و نیازهای سرمایه‌گذاران مختلف به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلف سوق داد.


او افزود: باتوجه به اینکه تنوع ابزار بدهی زیادی نداریم به تبع نمی‌توانیم تنوع صندوق‌های سرمایه‌گذاری بسیاری هم داشته باشیم البته نکته دیگر اینکه شاید برخی ابزارهایی طراحی شده باشند ولی چون عمق پیدا نکردند، نتوانستند کمک کننده باشند.
چاوشی درمورد اقدامات لازم برای طراحی صندوق‌های جدید تصریح کرد: بهتر است در طراحی‌های جدید صندوق‌های سرمایه‌گذاری یا سایر ابزارهای مالی، پایه‌ای که هر کدام از این ابزارها چه مشتری‌هایی را مورد هدف قرار می‌دهند مشخص و بعد طراحی انجام شود.
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره شرکت سبدگردان بازده ادامه داد: مشخصا درمورد صندوق‌های با درآمد ثابت تنوع چندانی وجود ندارد و فقط امیدنامه‌های آنها متفاوت است بنابراین همه در مجموع یک نوع ابزار محسوب می‌شوند با ترکیب دارایی‌های مختلف.

کد خبر 458988

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =