۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
ترس از رکود هم حریف نفت نشد

در پایان معاملات هفته گذشته، قیمت نفت خام با رشد چشمگیری روبه‌رو شد. این در حالی است که ترس از وقوع رکود اقتصادی، اثر منفی بر بازارهای کامودیتی داشته است.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ در پایان معاملات دیروز جمعه، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۳.۶۹ دلار (معادل ۴.۱۴ درصد) رشد به ۹۲.۸۴ دلار رسید. هر بشکه نفت خام سبک آمریکا نیز ۳.۲۵ دلار (معادل ۳.۸۹ درصد) بالا رفت و به بهای ۸۶.۷۹ دلار خرید و فروش شد. همچنین قیمت نفت خام موربان ابوظبی با ۳.۵۸ دلار رشد به ۹۴.۳۴ دلار رسید.

به گزارش اویل پرایس، افزایش قیمت نفت خام در حالی رخ داد که بازار جهانی این کامودیتی شاهد هیچ اتفاق مهمی در حوزه‌های تولید، عرضه یا تقاضا نبود. با این حال، پیش‌بینی و انتظار بازار نسبت به تحولات آتی را می‌توان یکی از عوامل این افزایش قیمت دانست. به عنوان مثال، فعالان بازار جهانی نفت انتظار دارند که گروه اوپک پلاس میزان تولید و عرضه خود را برای حمایت از قیمت ۹۰ دلاری برای برنت تنظیم کند. اعضای گروه اوپک پلاس بر این باورند که کاهش فعالیت‌های اقتصادی جهان و افت شدید تقاضای چین به دلیل اجرای سیاست کووید صفر، آینده بازار نفت را تیره و تار کرده است. بر این اساس، لازم است برای جلوگیری از سقوط قیمت نفت خام برنامه‌ریزی شود.

در پایان معاملات روز جمعه، قیمت گاز طبیعی و نفت حرارتی نیز بیش از یک درصد افزایش یافت.

کد خبر 458920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =