ارزش معاملات هفته‌ گذشته بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال بود

۶۷ هزار تن فراورده به ارزش ۳۹ میلیون و ۶۲ هزار و ۷۶۰ دلار از طریق بورس انرژی ایران صادر شد.

به گزارش صدای بورس،، روز چهارشنبه ۶۰ هزار تن نفتای سبک شرکت نفت ستاره خلیج فارس، ۴ هزار تن گازوئیل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران، ۲ هزار تن MTBE عمده پتروشیمی بندر امام، ۵۰۶ تن نرمال بوتان پالایش نفت کرمانشاه و ۵۰۰ تن MTBE شرکت پتروشیمی شیمی‌بافت در رینگ بین‌الملل معامله شدند.

۲۶ تن اکستراکت سنگین DAE40 شرکت نفت ایرانول نیز در رینگ داخلی فروش رفت. ارزش ریالی کل معاملات امروز ۱۱ هزار و ۱۱۷ میلیارد و ۹۷۹ میلیون و ۱۰ هزار و ۷۴۰ ریال بود.

بورس انرژی ایران در هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت، ارزش معاملات انجام‌شده در بورس انرژی ایران بیش از ۲۳ هزار و ۴۰ میلیارد ریال بود. ۲۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ بابت معامله ۱۳۲ هزار و ۳۰۳ تن فراورده در رینگ‌های داخلی و بین‌الملل بازار فیزیکی بورس انرژی ایران حاصل شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، تابلوی بازار برق بورس انرژی ایران نیز در این هفته شاهد معامله ۲۱ میلیون و ۵۷۶ هزار کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۴۸۷ میلیون ریال بود.

این هفته ۵۷ هزار و ۳۵۵ قرارداد اوراق سلف موازی استاندارد به ارزش ۹۰۶ میلیارد و ۶۲۹ میلیون ریال، ۳۱ قرارداد آتی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال و ۵ هزار ۵۸۹ عدد اوراق گواهی ظرفیت به ارزش ۲۷۵ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در بورس انرژی ایران معامله شد.


بیشتر بخوانید: بورس انرژی ایران ابزار تحقق بندهای ۱۳ و ۱۹ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی


عرضه‌های روز شنبه

رینگ داخلی بورس انرژی ایران نیز روز شنبه میزبان عرضه فراورده‌های اکستراکت سبک DAE11 شرکت نفت ایرانول و آیزوریسایکل پالایش نفت بندرعباس است.

کد خبر 458856

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • ریسک خرید و فروش را پوشش دهید

    جذابیت بازارهای مالی با «ابزار مشتقه»

    ریسک خرید و فروش را پوشش دهید

    برای توسعه بازار مشتقه در ایران باید چند اقدام انجام شود؛ مورد اول توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری بازار سرمایه است...

  • تورم، سیگنال کافی برای خرید سهم نیست

    تورم، سیگنال کافی برای خرید سهم نیست

    سرمایه‌گذاری در سهام می‌تواند به عنوان سپر تورمی عمل کرده و سرمایه‌گذار را تا حد زیادی از اثرات منفی تورم مصون کند. البته این گزاره ممکن در اقتصادهایی مانند ایران که با تورم‌های شدید و طولانی مدت و در نتیجه نوسانات شدید اقتصادی و سیاست‌گذاری روبه‌رو هستند،  کاملا دقیق نباشد.

  • صنایع سودآور در نیمه دوم سال

    صنایع سودآور در نیمه دوم سال

    عوامل متعددی بازار سرمایه را در نیمه دوم سال تحت تاثیر خود قرار می دهند، در این یادداشت به بررسی مسیر آتی صنایع سودآور در شش ماهه دوم سال پرداخته ایم.

  • تاثیر مثبت بورس بین الملل بر بازار سرمایه

    تاثیر مثبت بورس بین الملل بر بازار سرمایه

    کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تاسیس بورس بین الملل اقدامی رو به جلوست گفت: اگر برجام نیز امضا شود، با پتانسیلی که در بورس بین الملل میبینم، بورس بین الملل دروازه ورود سرمایه گذاری خارجی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =