سرمایه گذاران نفتی منتظر نشست بعدی اوپک

با کاهش قیمت نفت سرمایه گذاران در انتظار اقدامات بعدی تولیدکنندگان اوپک پلاس هستند.

به گزارش صدای بورس، قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت روز دوشنبه بیش از یک دلار در هر بشکه افزایش یافت سرمایه گذاران در انتظار اقدامات بعدی تولیدکنندگان اوپک پلاس برای تغییر تولید و حمایت از قیمت ها در نشست روز بعد هستند.

بهای معاملات آتی نفت #برنت پس از افزایش ۰.۷ درصدی در روز جمعه، ۱.۴۳ دلار یا ۱.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۴.۴۵ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۲۵ دلار یا ۱.۴ درصد افزایش به ۸۸.۱۲ دلار در هر بشکه رسید. بازارهای ایالات متحده به دلیل تعطیلات رسمی در روز دوشنبه تعطیل هستند.

قیمت نفت در سه ماه متوالی و پس از رسیدن به بالاترین حد چند ساله در ماه مارس، به دلیل نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش #نرخ بهره و محدود کردن کووید-۱۹ در بخش‌هایی از #چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، ممکن است رشد اقتصاد جهانی را کند کند و تقاضای نفت را کم کند، کاهش یافته است.

سازمان اوپک پلاس، در نشست روز دوشنبه خود ممکن است با توجه به محدودیت عرضه، تصمیم بگیرند که سطح تولید فعلی خود را حفظ کنند یا حتی تولید را برای تقویت قیمت‌ها کاهش دهند.

وال استریت ژورنال روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که روسیه در حال حاضر از کاهش تولید نفت حمایت نمی کند و به احتمال زیاد اوپک پلاس تولید خود را در نشست دوشنبه، ثابت نگه خواهد داشت.

در همین حال، مذاکرات برای احیای مجدد توافق هسته ای ۲۰۱۵ غرب با ایران طولانی شد. توافق، می تواند به تهران اجازه دهد تا صادرات خود را افزایش دهد و عرضه جهانی را بهبود بخشد.

منبع: پارسیس

کد خبر 458701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =