وزیر ارتباطات: ایران یکی از ده کشور دارای فناوری فضایی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تشکیل شورای عالی فضایی بعد از ۱۰ سال و مصوبات آن اشاره و تاکید کرد: ایران هم اکنون جزو ۱۰ کشور دارای فناوری فضایی است و برنامه داریم تا پایان دولت سیزدهم، ماهواره‌های سنگین را در مدارهای لئو قرار دهیم.

به گزارش صدای بورس،عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در نماز جمعه شهر ساری در سخنانی با اشاره به کار شبانه‌روزی و مجاهدانه تمام اعضای دولت، اظهار کرد: دولت سیزدهم دولتی مردمی و عدالت محور است که در تلاش است با کار مجاهدانه مشکلات پیچیده کشور را حل کند.

وی با اشاره به سفرهای رییس جمهور در یک سال گذشته، افزود: دولت به دنبال انجام کارهای بزرگی است که در گذشته کمتر مورد توجه قرار گرفته بود.

زارع پور شجاعت در اجرای طرح مردمی سازی یارانه را یکی از این کارها عنوان کرد و گفت: این اقدام رانت و فساد را در این حوزه از بین می برد و برکات آن در آینده مشخص می شود.

وی ایجاد نهضت واکسیناسیون و کاهش مرگ و میر کرونا را یکی دیگر از اقدامات دولت دانست وبیان کرد: ۶ میلیون بیمه نشده نیز در یک سال گذشته بیمه شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعامل و ارتباط عزت‌مدارانه با کشورهای همسایه و دیگر کشورها را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم در یک سال گذشته اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از صد هیات تجاری بین ایران و کشورهای مختلف در رفت و آمد بوده‌اند و ده‌ها میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در کشور جذب شده و یا در حال انجام است.

براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی به پرتاب ماهواره خیام با همکاری روسیه نیز اشاره کرد و خبر داد: تصاویر دریافتی ماهواره خیام به زودی منتشر می‌شود و یکی از استان هایی که می تواند برای کارکردهای مختلف از این تصاویر استفاده کند استان مازندران است.

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به راه اندازی درگاه خدمات دولت هوشمند، افزود: تاکنون ۲۰ درصد خدمات از طریق این درگاه ارائه می‌شود و برنامه داریم تا پایان این دولت با ارائه تمام خدمات دولتی کسی نیاز به مراجعه نداشته باشد و از منزل با گوشی یا کامپیوتر خود از خدمات دولتی بهره مند شود.

زارع پور ایجاد دسترسی فیبر نوری برای منازل و کسب و کارها، حمایت از شبکه های اجتماعی و پلتفرهای بومی را از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات عنوان کرد.

وی نیروی انسانی را مهم‌ترین سرمایه کشور دانست و تاکید کرد مشکلات کشور به دست جوانان ایرانی قابل حل است.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: قطار پیشرفت و توسعه فناوری در کشور در حال حرکت است و با تلاش جوانان هیچ زمانی متوقف نمی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در دیدار با مردم روستای سوادکوه، با اشاره به پیشرفت کشور در ابعاد مختلف در سال‌های بعد از انقلاب، اظهار کرد: این پیشرفت‌ها کمتر گفته می‌شود و دشمن نیز برای ناامید کردن مردم برنامه دارد تا ذهن آنان را تغییر دهد. باید پیشرفت‌های کشور گفته شود تا امید در مردم افزایش یابد.


بیشتر بخوانید :کدام اپراتور بهترین بسته‌های اینترنت کشور را ارائه می‌دهد؟


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه شرکت‌های دانش بنیان در چند سال گذشته اشاره کرد و خبر داد: در چند روز آینده نخستین محموله مخابراتی تولید ایران به برخی کشورها صادر می‌شود.

وی با اشاره به صادرات دستگاه مونیتورینگ به ۹۰ کشور و پیشرفت‌های فضایی تشریح کرد: جوانان ما امروز با کار عالمانه و شبانه روزی در حال فعالیت هستند و تمام شاخص‌ها رو به پیشرفت است، البته برخی کاستی‌ها هم وجود دارد که دولت سیزدهم با کار بیشتر به دنبال برطرف کردن این مشکلات است.

زارع پور سفر رییس جمهور در یک سال به ۳۱ استان را بی سابقه توصیف کرد و گفت: قبل از هر سفر استانی هفته‌ها کار کارشناسی برای مصوبات دولت انجام می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت ارتباطات روستاها اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۲۴ روستای بالای ۲۰ خانوار در شهرستان سوادکوه به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تا پایان سال نیز ۱۶ روستا به این شبکه متصل می‌شوند.

وی تاکید کرد: مشکل ارتباطات روستای جمشید آباد تا پایان سال جاری مرتفع و این روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شود.

به گزارش ایسنا، زارع پور افزود: با اتمام روستاهای بالای ۲۰خانوار، روستاهای زیر ۲۰ خانوار با اولویت روستاهای گردشگری در برنامه قرار می گیرد.

کد خبر 458221

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =