مجلس خواستار حذف سامانه یکپارچه خودرو

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تداوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش بر اساس قیمت‌های دستوری را به مصلحت ندانست.

به گزارش صدای بورس، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه تداوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش بر اساس قیمت‌های دستوری را به مصلحت ندانست، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا اقدامی ارزشمند است که مجلس از آن حمایت می‌کند و موجب تثبیت وضعیت تولید و فروش خودرو و همچنین کمک به بهبود وضعیت بازار و اقتصاد جامعه است.

علیرضا شهبازی با توجه به زیان 117 هزار میلیارد تومانی خودروسازان به واسطه سیاست‌های نادرست دولت و قیمت‌گذاری دستوری، عرضه خودرو در بورس کالا را اقدامی ارزشمند دانست که مجلس از آن حمایت می‌کند و اظهار داشت: عرضه در بورس مسیری برای تثبیت وضعیت تولید و فروش خودرو و همچنین کمک به بهبود وضعیت بازار و اقتصاد جامعه است. این در حالی است که اکنون با تبدیل خودرو از یک کالای مصرفی به سرمایه‌ای، دلالان و سودجویان به این بازار ورود کرده و از آن سوء استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید: کدام خودروها دیگر قرعه کشی نمی شوند


وی افزود: همواره معتقد بوده‌ایم که در حال حاضر سود تولید و فروش خودرو در بازار نصیب دلالان شده و زیان آن عاید شرکت‌های خودرویی شده است. اگر دولت وضعیت فروش خودرو را ساماندهی نماید و سودی که به جیب دلالان سرازیر می‌شود، در اختیار خودروساز قرار بگیرد، این شرکت‌ها می‌توانند در راستای کاهش زیان و ارتقای کیفیت خودرو عمل نمایند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی همچنین سامانه یکپارچه فروش خودرو که توسط وزارت صمت پیاده سازی شد و با اختلالات در سامانه و خطا در اعلام نتایج همراه بوده که علاوه بر نارضایتی مصرف‌کنندگان، تعهداتی خارج از برنامه فروش را برای ایران خودرو ایجاد کرد، گفت: این موضوع که هر کالایی که قیمت آن دستوری باشد نتیجه نخواهد داد به اثبات رسیده است. باید صنعت خودرو از قیمت‌گذاری دستوری رهایی یابد و مجوز تعیین قیمت خودرو بر اساس عرضه و تقاضای بازار صادر شود تا بدین ترتیب قیمت واقعی شود.

به گزارش تسنیم، شهبازی در پایان ضمن تاکید بر اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش می‌بایست متوقف شود و تداوم این شیوه فروش به مصلحت نیست، خاطرنشان کرد: سود حاصل از فروش خودرو می‌بایست در جهت بهبود وضعیت تولید بکار گرفته شود و عرضه خودرو در بورس کالا به تحقق این هدف کمک می‌کند همان طور که صنعت سیمان پس از ورود سیمان به بورس کالا ساماندهی شد و بسیاری از بازارهای دلالی برچیده شد.

کد خبر 458201

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =