کدام صنایع از توافقات برجام نفع می‌برند؟ / برجام به نفع کدام صنایع است؟

اگر دولت سیاست‌گذاری درستی داشته باشد و همانند دوره قبل برجام با خروج ناگهانی آمریکا مواجه نشود همه صنایع از توافقات منتفع می‌شوند.

به گزارش صدای بورس- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان‌اینکه خطر جدی‌ای صنایع ما رو تهدید نمی‌کند، گفت: اگر دولت در میان مدت و بلندمدت سیاست‌گذاری درستی داشته باشد و همچون دوره قبل با خروج ناگهانی آمریکا از برجام روبرو نشویم، قطعا تمامی صنایع از توافقات برجام منتفع می‌شوند.

کاوه نصرتی،با تاکید براینکه بسیاری از طرح‌های توسعه‌ای کشور نیازمند تکنولوژی‌های نو و به روز است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های خالی اقتصاد ایران، نیازمند طرح‌های توسعه‌ای و ورود تکنولوژی‌های نو به کشور هستیم بنابراین برای افزایش و رشد کارایی تولید نیازمند رفع تحریم هستیم.

او این را هم توضیح داد: البته به دلیل اینکه بورس به تورم وزن زیادی می‌دهد، با توجه به احتمال افت تورم ، با ثبات سیاسی و اقتصادی در کوتاه مدت وارد دوره رکود شده و وبه شرط ثبات سایر شرایط مثل قیمت‌های جهانی،آرامش فضای سیاست بین‌الملل و سیاست‌های ضد دلالی توسط دولت به تدریج شاهد یک رشد منظم و پایدار خواهد شد.

نصرتی در پایان، دلال‌ها در بازارهای سفته بازانه‌ای چون خودرو، مسکن، سکه و دلار را از جمله بازندگان و بانکی‌ها و صنایع با ظرفیت‌های خالی بالاچون پتروشیمی‌ها در بلند مدت را از جمله برندگان اصلی مذاکرات برشمرد.

کد خبر 457610

اخبار مرتبط

  • ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا استارت خورد

    ورود پژو ۲۰۶ و پژو پارس به بورس کالا استارت خورد

    به دنبال بحث‌های مطرح شده پیرامون عرضه دو محصول ایران‌خودرو (پژو ۲۰۶ و پژو پارس) در بورس کالا، سخنگوی وزارت صمت، ضمن تاکید براینکه موضوع عرضه این دو محصول پیشنهاد گروه صنعتی ایران‌خودرو برای گام بعدی است و هنوز وزارت صمت موافقت خود با آن را اعلام نکرده است، در رابطه با موضوع تمدید مهلت شناسه‌دار کردن و دریافت کد رهگیری در حوزه قطعات و لوازم یدکی خودرو نیز شفاف‌سازی کرد.

  • خبر مهم درباره خانه دار شدن کارگران

    خبر مهم درباره خانه دار شدن کارگران

    معاون وزیر کار از ساخت شهرک‌های مسکونی با اولویت کارگران در جوار شهرک‌های صنعتی خبر داد و تنها راه خانه‌دار شدن طبقات ضعیف و متوسط کشور را مدل تعاونی‌های مسکن دانست.

  • سقوط آزاد قیمت سکه

    سقوط آزاد قیمت سکه

    قیمت سکه در بازار امروز کاهش یافت.

  • تصمیم مهم وزارت صمت برای تغییر تعرفه واردات خودرو

    تصمیم مهم وزارت صمت برای تغییر تعرفه واردات خودرو

    معاون دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: هم اکنون در حال تشکیل ساز و کاری هستیم که متناسب با میزان تولید داخل تعرفه خودروهای وارداتی تعیین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =