۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
 افتتاح حساب گروهی ممنوع شد

بانک مرکزی در بخشنامه ای به بانک ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد که افتتاح هر گونه حساب به صورت گروهی برای کارکنان شرکت ها ممنوع است.

به گزارش صدای بورس، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به همه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرد: در راستای اجرای قانون مبارزه با پولشویی، افتتاح هر گونه حساب برای کارکنان اشخاص حقوقی به صورت گروهی ممنوع است.

در این بخشنامه آمده است: مشاهده شده برخی مؤسسات اعتباری به درخواست مشتریان حقوقی اقدام به افتتاح حساب سپرده به صورت گروهی با ترک تشریفات مذکور در آئین نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به نفع اشخاص حقیقی که دارای رابطه استخدامی با شخص حقوقی هستند می‌کنند که این اقدام امکان انجام رویه‌های شناسایی معمول را از مؤسسه اعتباری سلب می‌کند.

در این بخشنامه روش جایگزین برای افتتاح حساب سپرده گروهی اشخاص حقوقی، استفاده از روش‌های غیر حضوری و الکترونیکی پیشنهاد شده است.

افتتاح حساب به صورت گروهی در بانک‌ها ممنوع شد

منبع:ایبنا

کد خبر 456977

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • چرا باید حساب شخصی و تجاری را تفکیک کنیم؟

    چرا باید حساب شخصی و تجاری را تفکیک کنیم؟

    در تفکیک حساب‌ها باید بانک‌ها با نظارت بانک مرکزی اقدامات لازم را انجام دهند تا در مرحله بعد سازمان امور مالیاتی از این اطلاعات تفکیکی برای تعیین مالیات واقعی استفاده کند.

  • پیش بینی چراغ سبز بورس به مذاکرات

    پیش بینی چراغ سبز بورس به مذاکرات

    دور جدیدی از مذاکرات برجام در وین آغاز شده و به واسطه این موضوع بورس در اولین روز کاری هفته سبزپوش شد. این سبزپوشی حفظ می‌شود؟

  • کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    کدام کالاها از مالیات معاف شدند؟

    اگر بابت خرید و دریافت کالاها و خدماتی که از مالیات معاف هستند، مالیاتی دریافت شود، صرفا برای خریدارانی که از مؤدیان عضو سامانه مؤدیان و از طریق کارت‌های بانکی خرید می‌کنند، مالیات و عوارض پرداختی بابت کالاها و خدمات معاف به همان حسابی که از آن خریداری شده است، واریز و به خریداران اطلاع داده خواهد شد.

  • معمای  تسویه حساب با قلک ملی

    معمای تسویه حساب با قلک ملی

     بنگاه‌های اقتصادی به‌دلیل افزایش نرخ ارز قادر به تسویه تسهیلات ارزی دریافتی از صندوق توسعه ملی نیستند.

  • کدام بانک به زنان خانه‌دار وام فوری می‌دهد؟

    کدام بانک به زنان خانه‌دار وام فوری می‌دهد؟

    اگرچه شرایط پرداخت وام‌های خرد در سیستم بانکی سخت است، اما همچنان برخی از بانک‌ها طرح‌های خاصی برای پرداخت وام دارند. مانند وام زنان خانه‌دار.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =