۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
یک میوه با خاصیت کنترل کلسترول!

خوردن یک آووکادو در روز می‌تواند کلسترول را کاهش دهد

صدای بورس - مهراز حبیبی ؛ داشتن یک رژیم غذایی سالم، جزو ضروری سلامتی است و داشتن یک رژیم غذایی متنوع می‌تواند به داشتن رفاه و کیفیت زندگی کمک کند. آووکادو می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد و برخی از مواد مغذی مفید را در اختیار افراد قرار دهد.

یک مطالعه جدید نشان داد که خوردن یک آووکادو در روز به افزایش وزن کمک نمی‌کند، حتی ممکن است سطح کلسترول بد را کاهش دهد و کیفیت رژیم غذایی را افزایش دهد.

این روزها، رژیم های غذایی دائماً در حال تغییر است و حفظ آن دشوار است. برخی از کارشناسان اکنون تحقیقات خود را بر اساس فواید سلامتی غذاهای خاص تنظیم می‌کنند. یکی از این مواد غذایی آووکادو است.

یک مطالعه اخیر با منبع معتبر منتشر شده در مجله انجمن قلب آمریکا، تاثیر خوردن روزانه یک آووکادو را در مقایسه با یک رژیم غذایی معمولی مورد ارزیابی قرار داده است. اگرچه محققان تفاوت زیادی بین دو گروه مورد ارزیابی یعنی گروه کنترلی و گروه مداخله گر پیدا نکردند، دریافتند شرکت‌کنندگانی که روزانه یک آووکادو می‌خوردند سطح کلسترول بد کمتری دارند و کیفیت رژیم غذایی خود را بهبود بخشیدند.

یک میوه با خاصیت کنترل کلسترول!

ارزش غذایی کلسترول و آووکادو

افراد می‌توانند کلسترول را از غذا دریافت کنند، اما بدن نیز کلسترول می‌سازد. دو نوع اصلی کلسترول وجود دارد: لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL). برای جلوگیری از پیامدهای نامطلوب سلامتی مانند سکته مغزی یا بیماری عروق کرونر، حفظ سطح کلسترول، به ویژه سطوح LDL (که گاهی اوقات کلسترول بد نامیده می‌شود) در مقدار معینی ضروری است.

تحقیقات در مورد اینکه چه عواملی بر سطح کلسترول تأثیر می‌گذارند و چگونه افراد می‌توانند رژیم غذایی خود را تغییر دهند تا کلسترول خود را در سطوح سالم نگه دارند و رژیم غذایی کلی خود را بهبود بخشند، ادامه دارد. یکی از زمینه های مورد علاقه برای بررسی این موارد ، این است که چگونه غذاهای خاص بر سلامت انسان تاثیر می گذارد.

فواید یک آووکادو در روز

مطالعه درباره فواید سلامتی خوردن روزانه یک آووکادو ، طی شش ماه بررسی شد. محققان می‌خواستند ببینند آیا خوردن روزانه یک آووکادو به افراد کمک می‌کند تا میزان چاقی در شرکت‌کنندگانی که دور کمرشان بالا است کاهش می‌یابد یا نه. آنها همچنین تأثیر آن بر چندین پیامد سلامتی دیگر، از جمله سطح کلسترول، وزن بدن، شاخص توده بدنی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را بررسی کردند.

برای شرکت در این مطالعه، شرکت‌کنندگان باید دور کمرشان را بالا می‌بردند و دو عدد یا کمتر آووکادو در ماه مصرف می‌کردند. گروه مداخله (۵۰۵ شرکت‌کننده) روزانه یک آووکادو مصرف کردند، در حالی که گروه کنترل (۵۰۳ شرکت‌کننده) رژیم غذایی معمول خود را ادامه دادند. محققان داده‌های مربوط به دریافت رژیم غذایی را در ابتدای مطالعه و در هفته‌های ۸، ۱۶ و ۲۶ جمع‌آوری کردند و از اسکن MRI برای بررسی سطوح بافت چربی احشایی یا چربی بدن که اندام‌های شکمی را می‌پوشاند، استفاده کردند. محققان دریافتند که تفاوت معنی داری بین گروه کنترل و مداخله وجود ندارد و فقط استثنا در سطح کلسترول بود. گروه مداخله سطح کلسترول بد کمتری داشتند.

یک میوه با خاصیت کنترل کلسترول!

همچنین تفاوت‌های جزئی در رژیم غذایی بین دو گروه وجود داشت، به طوری که گروه مداخله نمرات شاخص تغذیه سالم بالاتری داشت. گروه مداخله سطوح بالاتر فیبر و چربی و سطوح کمتر کربوهیدرات و پروتئین دریافت کردند. علاوه بر این، محققان همچنین هیچ تفاوت معنی‌داری بین گروه‌ها در مورد افزایش وزن پیدا نکردند، که نشان می‌دهد مصرف روزانه آووکادو به افزایش وزن کمک نمی‌کند.

این تحقیق محدودیت‌هایی داشت. به عنوان مثال، محققان اطلاعاتی در مورد داروهای شرکت کنندگان جمع آوری نکردند. دوم، شرکت‌کنندگان فقط در طول شش ماه ، تحت بررسی بودند و یک بازه زمانی طولانی‌تر می‌توانست نتایج متفاوتی به‌ویژه از نظر بافت چربی احشایی نشان دهد. مطالعات با بررسی جزییات بیشتر همچنان ادامه دارد اما در خصوص فواید آووکادو در پایین آوردن کلسترول تاکنون شک و شبه‌ای نیست.

کد خبر 456945

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =