پیش بینی قیمت دلار در روزهای برجامی

هوای مذاکرات برجام همچنان گرگ و میش است و در شرایط برزخ برجامی معامله گران دلار در حالت آماده باش قرار گرفته اند .قیمت دلار در معاملات پشت خطی بالاتر از معاملات نقدی روز پنجشنبه قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، مذاکرات برجام از روز پنجشنبه گذشته با میانجی گری اتحادیه اروپا آغاز شده اما همچنان سیگنال قطعی مبنی بر توافق یا عدم توافق از مقر مذاکرات هسته ای در وین صادر نشده است.

هوای گرگ و میش برجام در بازار دلار

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا مدعی شد در دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پیشرفت حاصل شده که شامل تضمین‌هایی است که ایالات متحده با عقب‌نشینی از قول خود در آینده، باعث مختل کردن توافق نمی‌شود.

تروئیکای اروپایی در بیانیه مشترکی اعلام کردند متن بر روی میز است. ما ازسرگیری مذاکرات نخواهیم داشت. ایران باید الان تصمیم بگیرد و تا زمانی که فرصتش وجود دارد، توافق را نهایی کنند.

استفانی لیختن اشتاین نیز گفت: من فکر می کنم امکان توافق وجود دارد، اما آسان نخواهد بود.طبق گفته لیختن اشتاین مشکل خروج سپاه از لیست سازمان های تروریستی حل شده و توافق شده است که مستقیم امریکا و ایران در آینده،مورد بحث قرار گیرد. همچنین موضوع اخذ تضمین حل شده است و ایران دیگر خواهان تضمین سیاسی نیست و با این حال مسئله بازرسی های پادمانی آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان حل نشده است.

هوای مذاکرات برجام همچنان گرگ و میش است و در شرایط برزخ برجامی معامله گران دلار در حالت آماده باش قرار گرفته اند .قیمت دلار در معاملات پشت خطی بالاتر از معاملات نقدی روز پنجشنبه قرار گرفت.

احتمال کاهش حجم معاملات در بازار دلار

به گزارش اقتصاد نیوز، به نظر می رسد رشد دلار به واسطه کاهش هیجانات مذاکرات هسته ای بوده است. با این حال بازیگران ارزی همچنان در حال رصد کردن اخبار وین هستند تا مسیر بعدی خود را تعیین کنند.برخی از تحلیلگران با اشاره با تعطیلات روزهای اخیر از احتمال کاهش حجم معاملات در بازار امروز سخن گفتند.

کد خبر 456913

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • فشارهای متناقض اونس و برجام روی قیمت سکه

    فشارهای متناقض اونس و برجام روی قیمت سکه

    به نظر می رسد با افزایش قیمت دلار و قیمت طلا احتمال رشد قیمت سکه یا حفظ محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم در بازار امروز وجود دارد.

  • بانک مرکزی مراقب بازار ارز باشد

    بانک مرکزی مراقب بازار ارز باشد

    رییس اسبق کانون صرافان گفت: بانک مرکزی می‌تواند با تزریق‌های مثبت و منفی جلوی تلاطمات ارزی را بگیرد.

  • سهم ۲ درصدی اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی ایران

    سهم ۲ درصدی اقتصاد دریا در تولید ناخالص داخلی ایران

    سهم دریا از تولید ناخالص داخلی در کشورهای ساحلی پیشرفته مانند اروپا ۵۰ درصد است، اما این رقم در کشور ایران با وجود قریب به ۶ هزار کیلومتر نوار ساحلی، تنها دو درصد است.

  • برجام بی نتیجه رها شد

    برجام بی نتیجه رها شد

    با پایان این دور از گفتگوها، هیأت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران ساعاتی دیگر به تهران بازخواهد گشت.

  • نماینده مجلس: تورم را به برجام گره نزنید!

    نماینده مجلس: تورم را به برجام گره نزنید!

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: عده‌ای برای ایجاد ترس و ترساندن مردم می‌گویند بدون برجام تورم بالا می‌رود و آن را به برجام گره می‌زنند در حالی که تورم یک پدیده اقتصادی ثانویه است و تولید نقدینگی، سرعت گردش نقدینگی ، پول بدون پشتوانه و ... در افزایش نرخ تورم بسیار اثرگذار است.

  • قیمت سکه و دلار امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / سکه عقب نشینی کرد، دلار پیشروی

    قیمت سکه و دلار امروز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ / سکه عقب نشینی کرد، دلار پیشروی

    بازار امروز شاهد پیشروی قیمت دلار و عقب نشینی قیمت سکه امامی بود .

  • به نام نادر به کام قادر

    به نام نادر به کام قادر

    آیا اقداماتی نظیر عرضه خودرو در بورس برای (به‌اصطلاح) تعیین قیمت براساس عرضه و تقاضا یا حذف دلار ۴۲۰۰تومانی در تامین کالاهای استراتژیک را می‌توان، گام‌هایی معنادار در راستای حرکت کشور در مسیر «آزادسازی» اقتصادی ارزیابی کرد؟

  • دلار روز تعطیل تغییر نکرد

    دلار روز تعطیل تغییر نکرد

    امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۹۴۷ تومان است.

  • امید دلار از مذاکرات قطع شد!

    امید دلار از مذاکرات قطع شد!

    خبر عزیمت تیم مذاکره‌کننده ایران به سمت وین، قیمت دلار را کاهش داد و دلار تا آستانه کانال ۳۰ هزار تومان هم پایین رفت. اما از جمعه عصر، روند افزایشی قیمت دلار آغاز شد و قیمت دلار امروز شنبه ۱۵ مرداد به جای قبلی برگشت. دلار، از مذاکرات ناامید شده است؟

  • نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/جدول

    نرخ رسمی ۲۶ ارز افزایش یافت/جدول

    بانک مرکزی امروز، ‌سه‌شنبه (۱۸ مرداد)، نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۶ ارز افزایش و نرخ ۱۲ ارز کاهش یافت. نرخ باقی ارزها ثابت ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =