رونق انرژی‌های تجدیدپذیر با ۲ شرط؛ حمایت از بخش خصوصی و پرداخت به موقع مطالبات

انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و پرداخت به موقع پول برق خریداری شده از آن‌ها دو اقدام حیاتی در راستای توسعه انرژی تجدیدپذیرها است و تنها در این شرایط می‌توان طی ۵ سال آینده در این حوزه پیشرفتی داشت.

به گزارش صدای بورس،رمضانعلی سنگدوینی با یادآوری ظرفیت‌های بی‌شمار در کشور برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر به راهکارهای رونق این مهم اشاره کرد گفت: از آنجا که برای ایجاد تعادل در تولید و مصرف برق با کمبود رو به رو هستیم اما اکنون با قطع برق صنایع، بخش کشاورزی و توصیه مردم به مصرف کمتر این کمبود کنترل می‌شود که به‌یقین قطع برق صنایع و کشاورزی آسیب‌های اقتصادی به کشور وارد می‌کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با آغاز فصل گرما مصرف برق کشور به روزانه بالای ۶۷ هزار مگاوات رسیده است، ادامه داد: در حالی بیش از ۹۰ درصد برق کشور از سوخت‌های فسیلی و حدود ۶ درصد برق آبی تامین می‌شود که ما در زمستان خوراک کافی همچون گازوئیل و مازوت و برای تامین سوخت نیروگاه‌ها نداریم ضمن آنکه همین نیروگاه‌ها هم به دلیل قدیمی شدن تنها با ۳۰ تا۴۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید :۴ عامل تامین روشنایی کشور در اولین ماه تابستان۴ عامل تامین روشنایی کشور در اولین ماه تابستان


وی با بیان اینکه جهان پیشرفته به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر رفته است، افزود: متاسفانه ایران با داشتن روزهای آفتابی، دارا بودن صحراهای فراوان و شرایط، تنها ۲ درصد برق خود را از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌کند در حالی که درصورت رونق این صنعت می‌توان برق کل ایران و حتی بخش‌های از خاورمیانه را در کشور تولید کرد.

به گزارش سنا -عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه تولید برق تجدیدپذیر و حمایت دولت از بخش خصوصی در این راستا تاکید کرد و گفت: انعقاد قرارداد با بخش خصوصی و پرداخت به موقع پول برق خریداری شده از آن‌ها دو اقدام حیاتی در راستای توسعه تجدیدپذیرها است و تنها در این شرایط می‌توان مثلا طی ۵ سال آینده در این حوزه پیشرفتی داشت.

کد خبر 456540

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • پرداخت سود سهام ۳۹ شرکت بورسی از طریق سامانه سجام

    پرداخت سود سهام ۳۹ شرکت بورسی از طریق سامانه سجام

    شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام‌کرد: سود سهام ۳۹ شرکت در تیر ماه امسال از طریق اطلاعات سامانه سجام پرداخت شد.

  • بدمصرف ها قبض ۲۰ میلیون تومانی برق گرفتند

    بدمصرف ها قبض ۲۰ میلیون تومانی برق گرفتند

    در نخستین ماه تابستان سال جاری، ۴ درصد مشترکان در زمره مشترکان بدمصرف با مصارفی بیش از ۲ برابر الگوی مصرف قرار گرفتند و ۶۰ قبض برق با مبالغ بیش از ۲۰ میلیون تومان صادر شده است.

  • کلاف سردرگم تولید کنندگان انرژی‌های نو

    کلاف سردرگم تولید کنندگان انرژی‌های نو

    دبیر انجمن انرژی‌های تجدید پذیر ایران گفت: نبود هماهنگی وزارتخانه‌های نیرو و نفت درباره پرداخت حواله سوخت، از چالش‌های فعالان توسعه انرژی های تجدیدپذیر است.

  • رشد شاخص‌ صنعتی در کدام اقتصادها رخ می‌دهد؟

    حالا که پاندمی تقریباً به پایان رسیده و کشورهای دنیا در حال بازگشت به شرایط کاری گذشته خود هستند، مجدداً تلاش اقتصادهای جهانی برای رشد و توسعه اقتصادی از سر گرفته شده است. توسعه اقتصادی عبارت است از رشد اقتصادی همراه با تغییرات بنیادین در اقتصاد و افزایش ظرفیت‌های تولیدی اعم از ظرفیت‌های فیزیکی، انسانی و اجتماعی. در توسعه اقتصادی، رشد کمی تولید حاصل خواهد شد اما در کنار آن، نهادهای اجتماعی نیز دگرگون خواهند شد.

  • امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    امکانات اقتصادی برای نوه‌های ما

    مقاله ای از جان مینارد کینز اقتصاددان مطرح با ترجمه کیان فرحزا در ارتباط با معضلات قرن حاضر در باب رشد و توسعه اقتصادی و ایجاد رفاه عمومی و مقایسه آن با سده های گذشته

  • عملکرد دولت در حوزه صنعت برق چگونه بود؟

    عملکرد دولت در حوزه صنعت برق چگونه بود؟

     عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی گفت: برای حل عدم تراز تولید، مصرف و رفع خاموشی باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد و برای تحقق سرمایه‌گذاری نیز باید سیاست و رویکرد تغییر کند.

  • نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    نامه تند سعید اسلامی بیدگلی به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

    سعیداسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در نامه ای به  پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به پیش‌نویس جدید اصلاح قانون بازار اوراق بهادار، انتقاداتی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =