اخطار سازمان امور مالیاتی به مالکان واحدهای مسکونی خالی

سازمان امور مالیاتی کشور در مورد مالیات بر واحدهای مسکونی خالی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش صدای بورس، سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که بر اساس اطلاعات دریافتی از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحدهای مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و از طریق پیامک و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحدهای مذکور رسیده است، لذا مالکین واحدهای یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام کند.

در غیر این صورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد.در ادامه این اطلاعیه آمده است: در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده (از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت)، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام کند.

به گزارش مهر ،این اطلاعیه می‌افزاید: بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیر خالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی است.

کد خبر 456308

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • مالیات حریف خانه‌های خالی نمی‌شود!

    مالیات حریف خانه‌های خالی نمی‌شود!

    در حالیکه انتقادات زیادی به اجرای قانون مالیات خانه‌های خالی مطرح می‌شود، بررسی عملکرد سه ماه درآمدهای مالیاتی نیز نشان می‌دهد که در این مدت فقط ۵.۸ میلیون تومان مالیات از این خانه‌ها اخذ شده است.

  • هشدار به کسانی که مالیات ندادند ؛ اموالتان توقیف می‌شود!

    هشدار به کسانی که مالیات ندادند ؛ اموالتان توقیف می‌شود!

    سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای به صاحبان خانه و خودروهای لوکس که تاکنون مالیات خود را نپرداخته‌اند، اعلام کرد که تا یک ماه دیگر برای پرداخت مالیات فرصت دارند؛ در غیر اینصورت از طریق عملیات اجرایی و توقیف اموال آن‌ها نسبت به وصول مالیات اقدام می‌کند.

  • مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    مشکل جاماندگان و معترضان یارانه جدید حل نشد

    انتظار می‌رفت در تیر مشکل معترضان و جاماندگان یارانه جدید برای همیشه برطرف شود اما با گذشت نزدیک به دو هفته از واریز یارانه این ماه هنوز مشکلات وجود دارند. این درحالی است که این روزها، هرلحظه ممکن است خبر واریز معوقات یارانه جاماندگان و معترضان از سوی سازمان هدفمندی یارانه اعلام شود.

  • متقاضیان نهضت مسکن توان پرداخت آورده را ندارند

    متقاضیان نهضت مسکن توان پرداخت آورده را ندارند

    یک کارشناس بازارمسکن گفت: به دنبال رشد قیمت مسکن که در دوره‌های گذشته اتفاق افتاد بسیاری مستاجران از تهران به حومه کوچ کردند که همین عامل باعث فشار تقاضا و رشد قیمت در این مناطق شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =