ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

محمدیاسر طیب‌نیا گفت: هم‌زمان با عید غدیر و برای نخستین بار در کشور، تولید تختال موردنیاز فولادهای الکتریکی با ۱/۸ درصد سیلیسیم، با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولادها پیوست.

به گزارش صدای بورس، طیب نیا این دستاورد ارزشمند را گامی بزرگ و استراتژیک در راستای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست و ادامه داد: رفع نیازهای داخلی، رقابت با تولیدکنندگان خارجی و شکستن حلقه تحریم‌های ظالمانه از مهم‌ترین دستاوردهای این موفقیت است.

به گفته مدیرعامل فولاد مبارکه، فولادهای الکتریکی در زمینه تولید ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی و همچنین در تولید فولادهایی با خواص مغناطیسی خاص کاربرد دارند و مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه‌های بارز این نوع محصولات فولادی است.
وی با تأکید بر اینکه فولادهای الکتریکی با۱/۸ درصد سیلیسیم یکی از گریدهای استراتژیک صنعت فولاد محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تولید این نوع فولادها حتی در خارج از کشور هم به‌صورت محدود و توسط تولیدکنندگان خاص انجام می‌شود.
غلامرضا سلیمی، مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه در تشریح چگونگی و جزئیات تولید این محصول ارزشمند اضافه کرد: ازآنجاکه مصرف این نوع ورق فولادی در ایران هر روز در حال افزایش است، نیاز به تولید این محصول جهت مصرف داخلی و نیز امکان رقابت با تولیدکنندگان خارجی و صدور آن به کشورهای دیگر به‌شدت احساس می‌شد.
سلیمی با اشاره به اهمیت تولید داخلی این گرید فولادی ادامه داد: در راستای بومی‌سازی تکنولوژی تولید این نوع فولادها بر اساس تجهیزات موجود در شرکت، جلسات متعدد کارشناسی بین قسمت‌های مختلف انجام شد و پس از مشخص شدن موارد بااهمیت در روند تولید و ارائه راهکارهای دقیق موردنیاز برای رفع محدودیت‌های تجهیزاتی، تیم کارشناسی تشکیل و تست‌های اولیه در ناحیه فولادسازی انجام گرفت و تحلیل و بررسی شد. نهایتا یک دستورالعمل خاص برای تولید این فولاد طراحی گردید.
وی خاطرنشان کرد: تولید فولاد با مقادیر زیاد سیلیسیم و آلومینیوم و درعین حال مقادیر کم کربن و گوگرد نیازمند استفاده از تجهیزاتی خاص مثل VOD در فولادسازی و تنظیمات ماشین ریخته‌گری و دستورالعمل‌های خنک‌سازی با حساسیت بالا است که با محاسبات کارشناسی در ذوب‌سازی، سرباره‌سازی و ریخته‌گری توسط کارشناسان ناحیه فولادسازی، محدودیت‌های تجهیزاتی جبران و امکان تولید این فولاد با تجهیزات موجود فراهم شد و نهایتا در روز عید سعید غدیر خم، این گرید فولادی بدون عیب با موفقیت ذوب‌سازی و ریخته‌گری گردید.
مدیر ارشد تولید فولاد مبارکه کسب این موفقیت بزرگ را به‌تمامی واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ذی‌نفعان فولاد مبارکه تبریک گفت.

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

ایران به جمع تولیدکنندگان تختال فولادهای الکتریکی پیوست

کد خبر 456214

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =