توافق در برجام روی دهد یا خیر، بازارسهام بهترین است 

وضعیت برجام می‌تواند به طور کلی ورق را برگرداند اما توافق یا توافق نشدن مسیر پول را تعیین می‌کند...

وضعیت برجام می‌تواند به طور کلی ورق را برگرداند اما توافق یا توافق نشدن مسیر پول را تعیین می‌کند. اگر توافق رخ دهد پول به سمت بازار سرمایه می‌آید و اگر توافق اتفاق نیفتد دارایی‌های ریالی هم به سمت دارایی‌های دلاری حرکت می‌کند و در بازار سهام سهم‌های دلاری بالا می‌روند و نهایتا تا ۶ ماه آینده چه با فرض انجام برجام و چه برعکس بازار سرمایه بهترین بازار برای سرمایه‌گذاری است.
سهم‌های ریالی گروه بیمه، خودرو، بانک و حمل و نقل می‌توانند با فرض تحقق برجام مستعد رشد باشند و اگر برجام اتفاق نیفتد دلار، طلا و سهم‌های دلاری، پتروشیمی‌ها، فلزات اساسی و... می‌توانند با رشد همراه شوند و حتی خودرو و مسکن نیز می‌توانند رشد داشته باشند.
در مورد رمز ارزها می‌توان اینگونه گفت که با توجه به ریزش‌های سنگینی که در مدت اخیر شاهد آن بودیم باید منتظر ماند تا یک کف جدید برای بیت کوین پیدا شود، در حال حاضر سطح مهم ۲۹ هزار دلار در بیت کوین را از دست داده‌ایم و محدوده حمایتی بعدی ۱۹ هزار دلار است. با توجه به شرایط مبهم پیش آمده و ترسی که در بازار حاکم است تا ۶ ماه آینده به نظر نمی رسد افراد زیادی جذب این بازارها شوند. درهاوینگ که هر چهار سال روی می‌دهد، درجه سختی استخراج بیت‌کوین دو برابر می‌شود و این امری تکراری است. بعد ازهاوینگ سال ۲۰۲۰ رشد قیمتی وجود داشته و در حال حاضر رکود وجود دارد و همین اتفاق در سال ۲۰۱۶ نیز رخ داد؛ اتفاقی که در ابتدا منجر به رشد قیمت و پس از آن باعث رکود شد. به طور کلی به نظر نمی رسد در کشور ما نقدینگی به سمت بازار رمز ارز برود.

  • مهران رضوانی - کارشناس بازارهای مالی

کد خبر 456128

اخبار مرتبط

  • مالیات حریف خانه‌های خالی نمی‌شود!

    مالیات حریف خانه‌های خالی نمی‌شود!

    در حالیکه انتقادات زیادی به اجرای قانون مالیات خانه‌های خالی مطرح می‌شود، بررسی عملکرد سه ماه درآمدهای مالیاتی نیز نشان می‌دهد که در این مدت فقط ۵.۸ میلیون تومان مالیات از این خانه‌ها اخذ شده است.

  • دولت دست خود را از جیب ملت بیرون بکشد

    دولت دست خود را از جیب ملت بیرون بکشد

     عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه وقتی تمام فلزات ساختمانی نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند چطور انتظار داریم قیمت مسکن کاهش پیدا کند، گفت: اگر دولت می خواهد قیمت مسکن کاهش پیدا کند اول باید دست خود را از جیب مردم بیرون بکشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =