خط تولید جدید بهنوش راه‌اندازی می‌شود

تسهیلات ارزی دریافتی از بانک صنعت‌ومعدن ریسکی است که شرکت بهنوش ایران را با چالش مواجه کرده است.

به گزارش صدای بورس؛ شرکت بهنوش ایران سال ۱۴۰۰، ۲۰.۰۶۸.۹۹۹ میلیون ریال فروش را ثبت کرد، این مبلغ در سال ۱۳۹۹، ۱۱.۶۴۶.۷۱۴ میلیون ریال بوده است. سود خالص این شرکت در سال مالی جدید ۱.۳۴۳.۹۵۳ میلیون ریال گزارش شده و ۳.۷۳۳ ریال سود به هر سهم تعلق گرفته است.

یاسر داوری، مدیرعامل شرکت بهنوش ایران گفت: شرکت در سال ۱۴۰۰ محصولاتی مثل ماءالشعیر، انواع آبمیوه، نوشابه، دوغ و کنسانتره تولید کرده است که ماءالشعیر ۶۱ درصد، انواع آبمیوه ۲۰ درصد و نوشابه و دوغ جمعا ۱۴ درصد از کل فروش را به خود اختصاص داده‌اند. بهنوش در حوزه صادرات هم فعال بوده و ۸۰.۳۵۹ میلیون ریال انواع ماءالشعیر، ۳.۷۵۷ میلیون ریال انواع آبمیوه و ۴،۰۶۰ میلیون ریال دوغ به کشورهای طرف تجاری فروخته است.

مدیرعامل "غبهنوش" با بیان اینکه با توجه به تشکیل کمیته تخصصی تبلیغات در سال ۱۴۰۰ ، بازبینی طراحی محصولات انجام شد و محصولات انرژی زا و الوئه‌ورا با طراحی جدید تولید شد، افزود: توسعه فروش مویرگی به جهت افزایش سهم بازار و گسترش پوشش عاملین توزیع، تاکید بر توسعه صادرات محصولات با حفظ سهم بازار داخلی و تنوع بخشی به محصولات داخلی و صادراتی با رعایت نیازهای بازار بخشی از برنامه ‌های سال ۱۴۰۱ شرکت است و همچنین بسته‌بندی جدید محصولات، تلاش برای اخذ تسهیلات کم بهره و بلندمدت متناسب با بودجه عملیاتی شرکت و تلاش برای خرید مواد اولیه مورد نیاز با بهترین کیفیت و کمترین قیمت موجود از بازار داخلی از پروژه‌های ۱۴۰۱ شرکت است.


بیشتر بخوانید: متقاضیان نهضت مسکن توان پرداخت آورده را ندارند


داوری برای تشریح بیشتر برنامه‌های توسعه‌ای شرکت تصریح کرد: توسعه ناوگان فروش و برنامه ریزی، حفظ، توسعه و تقویت برندهای فرعی در جهت گسترش بازار، اجرای برنامه‌های تحقیقاتی و تقویت واحد R&D، بکارگیری روش‌ها و سازوکارهای مناسب جهت ارتقاء کیفیت از سایر طرح‌های شرکت در سال پیش‌رو است.

خط تولید جدید بهنوش راه‌اندازی می‌شود

یاسر داوری با اشاره به اثرات و نتایج احتمالی دعاوی حقوقی شرکت تاکید کرد: مبلغ ۳۲.۹۱۷ میلیون ریال بابت طلب از شرکت بهاران طعام البرز است که طلب فوق از بابت فروش محصوالت در سال ۹۴ بوده که تاکنون وصول نشده است. اقدامات حقوقی در خصوص وصول مبلغ فوق انجام شده است همچنین شرکت بهنوش ایران در قالب قراردادهای منعقد با بانک صنعت و معدن، تسهیلات ارزی برای خرید تجهیزات برای کارخانجات خود گرفته است.

مدیر عامل "غبهنوش" ادامه داد: به استناد بند (ح) تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ تسهیلات گیرندگان از محل منابع مالی جز دال بند ۶ قانون بودجه سال ۸۸ مشمول ماده ۲۰ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱۳۹۴ شدند اما بانک صنعت و معدن خواستار بازپرداخت به نرخ روز مابقی تسهیلات دریافتی است نه نرخ روز گشایش اعتبار.

گفتنی است در پایان مجمع ۹۵۰ ریال به ازای هر سهم بین سهامداران توزیع و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شدو

کد خبر 456116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =