فضای مجلس برای تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی کاملاً مناسب است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشکیل وزارت بازرگانی را در دو مورد مغایر با قانون عنوان کرد که شورای نگهبان می‌تواند در مورد آن اعمال نظر کند.

به گزارش صدای بورس، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر تشکیل وزارت بازرگانی و جداسازی بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: دولت معتقد است وزارت صمت گستردگی فراوانی دارد و یک وزیر نخواهد توانست به همه امورات موظفی این وزارتخانه رسیدگی کند و از این رو نگاهی به تفکیک وزارت صمت و تشکیل وزارتخانه بازرگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف مجلس کمک به کارآمدی دولت است، افزود: در شرایطی که کشور نیازمند کار جهادی دولت و نظارت جدی مجلس است و به منظور جلب رضایت مردم و اینکه بتوان کاری برای آنان انجام داد، به نظرم در صورت ارائه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی از سوی دولت مجلس شورای اسلامی به آن رأی می‌دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره مغایرت این لایحه با اسناد بالادستی اظهار کرد: این طرح در دولت قبل نیز مطرح بود و من خود از مخالفان بودم. دلیل هم این است که همه دولت‌های دنیا دنبال کوچک‌سازی هستند در این صورت ما نمی‌توانیم دنبال گسترده‌تر کردن تشکلات باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه به نظرم فضای مجلس مناسب تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی است، خاطرنشان کرد: البته این لایحه قطعاً خلاف برنامه توسعه ششم کشور است و شورای نگهبان می‌تواند آن را رد کند. چون در سند بالادستی تأکید شده که دولت باید ۱۵ درصد کوچک شود. در حالی که تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی به معنای توسعه دولت است.


بیشتر بخوانید :دولت در خصوص وزارت بازرگانی لایحه نداشته است


به گزارش ایسکا نیوز - حسینی کیا با اشاره به مخالفت شورای نگهبان در دوره قبل با این لایحه گفت: در دوره قبل شورای نگهبان این لایحه را مغایر با قانون اساسی تشخیص داد چون برای دولت بار مالی داشت. در هر صورت باید منتظر باشیم و ببینیم صحن علنی مجلس شورای اسلامی چه مسیری را برای کمک به دولت خواهد رفت.

کد خبر 455238

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =