۴ هزار دندان پزشک مالیات پرداخت نمی کنند

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان مالیاتی کشور، ۱۴ هزار دندان‌پزشک بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ مالیات پرداخت کرده اند که به طور متوسط هر دندان پزشک حدود ۱۶ میلیون تومان مالیات داده است.

به گزارش صدای بورس،در منابع مختلف مالیاتی از جمله مالیات بر درآمد عملکرد، مؤدی دارای تکالیف متعددی است که تسلیم اظهارنامه و ارائه اسناد درآمدی و هزینه‌ای از مهم‌ترین آنها است. حسابرسی مالیاتی و تعیین مالیات توسط ادارات مالیاتی براساس اظهارنامه، فرآیندی زمان‌بر با احتمال بروز اختلاف بین مؤدی و اداره مالیاتی است.

تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم به گونه‌ای مقرر شده که بسیاری از تشریفات زمان‌بر و اختلاف‌برانگیز بین مؤدی و اداره مالیاتی را مرتفع و وصول مالیات توسط اداره مالیاتی را با جلب رضایت مؤدی تسهیل می‌کند.


بیشتر بخوانید: جزئیات نصف شدن مالیات علی‌الحساب واردکنندگان


همانطور که در جدول زیر مشخص است، طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، دندان پزشکان بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان (برای عملکرد سال ۱۴۰۰) مالیات توافقی پرداخت کرده اند.

مالیات ,

گفتنی است که بعد از اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی، مودیان جدید شناسایی شدند که بر این اساس حدوپد ۴ هزار دندان پرشک جدید اقدام به اظهار عملکرد درآمدی خود شدند. بنابراین تعداد دندان پزشکانی که در سال ۱۴۰۰ مالیات توافقی پرداخت کرده اند نسبت به سال قبل در سراسر کشور، ۴۲۸۱ نفربیشتر شده است و از ۹۵۵۱ نفر در سال ۹۹ به ۱۳۸۳۲ دندان پزشک در سال ۱۴۰۰ رسیده است، از همین رو میزان مالیات توافقی پرداخت شده در سال ۱۴۰۰، حدود ۱۳۰ میلیارد تومان نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است. بنابراین می توان گفت که مالیات توافقی پرداخت شده در سال ۱۴۰۰ تقریبا نسبت به سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

لازم به ذکر است که به طور متوسط هر دندان پزشک در سال ۹۹، حدود ۹.۵ میلیون تومان مالیات توافقی پرداخت کرده است که در سال ۱۴۰۰، به حدود ۱۶.۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

همچنین دندان پزشکان استان تهران با مالیاتی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان (مناطق شمالی شهر تهران با پرداخت عددی حدود ۲۳ میلیارد تومان) بیشترین سهم و استان خراسان جنوبی با ۶۵۰ میلیون تومان کمترین سهم از مالیات توافقی پرداخت شده را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش تسنیم، گفتنی است، آمارهای سازمان امور مالیاتی از مالیات ابرازی فعالان صنف طلا و جواهر نشان می‌دهد مالیات ابراز شده هر واحد طلافروشی در سال گذشته تنها حدود ۶ میلیون تومان بوده است!

کد خبر 455183

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون بنگاههای مسکن را چگونه پرداخت کنیم؟

    حق کمیسیون آژانس‌های مسکن برای معاملات ملکی، باید طبق نرخ‌نامه مصوب کمیسیون نظارت بر اصناف دریافت شود. در غیر این صورت تخلف صورت گرفته و می‌توان به روش‌های گوناگون در این خصوص شکایت کرد.

  • قیمت مسکن چگونه کاهش می یابد؟

    قیمت مسکن چگونه کاهش می یابد؟

    با توجه به قیمت کنونی مسکن بر اساس اطلاعات مرکز آمار و همچنین روندیابی قیمت 5 ساله مسکن بر اساس نرخ دلار، قیمت هر متر مربع مسکن در حال حاضر با حباب 33 درصدی در بازار معامله می‌شود.

  • قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت طلا افزایش یافت

    قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۳ درصد افزایش به ۱۷۴۲ دلار و ۴۸ سنت رسید.

  • میراث " آبه" ادامه‌دارد؟

    میراث " آبه" ادامه‌دارد؟

    شینزو آبه پس از بیش از دو دهه رکود پس از فروپاشی حباب دارایی در اوایل دهه ۱۹۹۰، تلاش کرد اقتصاد ژاپن را به زندگی بازگرداند.

  • ۱.۴ میلیون کارتخوان در ماه آینده غیرفعال می شوند

    ۱.۴ میلیون کارتخوان در ماه آینده غیرفعال می شوند

    رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار کارتخوان بلاتکلیف هستند و تاکنون نه به پرونده مالیاتی متصل و نه غیرفعال شده‌اند که بانک مرکزی تا یک ماه آینده آن‌ها را غیرفعال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =