مدیریت صندوق‌های با بازده چند هزار درصدی

بررسی عملکرد سه صندوق تحت مدیریت شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران توسط صدای بورس

به گزارش صدای بورس شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران از آذرماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز کرده و در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری را برعهده دارد؛ در ادامه ضمن معرفی این سه صندوق، مروری بر عملکرد آن‌ها خواهیم داشت

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه
نخستین صندوق این مجموعه با نام صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه، در تیرماه ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد. خالص ارزش دارایی‌های صندوق با افتی ۱۶ درصدی در یک‌سال گذشته، اکنون به حدود ۴۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است. بازار سهام و در صدر آن، گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» و «فلزات اساسی» سهمی ۹۷ درصدی در پرتفوی صندوق دارد. بازدهی یک‌سال اخیر صندوق معادل ۱۴ درصد بوده و در افقی بلندمدت نیز موفق به خلق بیش از ۶۷۳۲ درصد بازدهی مرکب شده است.

صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون
اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۱ دومین صندوق این کارگزاری با نام صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون، دوباره در گروه صندوق‌های سهامی، فعالیت خود را آغاز کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق در یک‌سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته و امروز در مرز ۲۲۰۰ میلیارد ریال قرار دارد. سهم بازار سهام از پرتفوی این صندوق حدود ۹۶ درصد است و گروه‌های «محصولات شیمیایی»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» بیشترین جذابیت را نزد مدیران صندوق داشته‌اند. این صندوق سهامی نیز در حدود ۱۰ سال فعالیتش بازدهی مرکبی ۴۷۲۹ درصدی داشته است.

صندوق سرمایه‌گذاری نگین رفاه
کارگزاری بانک رفاه، در شهریورماه سال ۱۳۹۱ و در راستای جذب سرمایه‌گذاران ریسک‌گریز، صندوق با درآمد ثابت نگین رفاه را تأسیس کرد. خالص ارزش دارایی‌های این صندوق، اکنون از مرز ۴۲ هزار میلیارد ریال نیز فراتر رفته است. متناسب با نوع صندوق، بازار سهام سهم اندکی در پرتفوی آن داشته و بیشترین سرمایۀ صندوق با ۵۹ و ۲۸ درصد، به ترتیب به سپردۀ بانکی و بازار بدهی اختصاص یافته است. صندوق نگین رفاه از ابتدای سال، حدود ۵ درصد بازدهی (معادل ۲۰ درصد سود سپرده بانکی) کسب کرده که این رقم بالاتر از سود سپردۀ بانکی و معادل بازدهی میانگین صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بوده است.

مدیریت صندوق‌های با بازده چند هزار درصدی

تمرکز بر بهینه‌سازی پرتفوی
نوشین ناصری - مدیر سرمایه ‌گذاری کارگزاری بانک رفاه: شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران که از آذرماه ۱۳۸۴ فعالیت رسمی خود را تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار تهران آغاز کرده است، در حال حاضر مدیریت سه صندوق سرمایه‌گذاری «گنجینه رفاه»، «توسعه تعاون» و «نگین رفاه» را بر عهده دارد که دو صندوق اول از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام و صندوق نگین رفاه، صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت است همچنین این شرکت همواره بر کسب بازدهی بهتر تمرکز دارد و از جمله استراتژی‌های این سه صندوق می توان به بهینه‌سازی پرتفوی در راستای سیاست سرمایه‌گذاری به صورت Long-Term و سرمایه‌گذاری در شرکت‌ها با قابلیت رشد سودآوری، کاهش ریسک با لحاظ کردن ایجاد تنوع در پرتفوی و وارد نشدن به سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک، افزایش رضایت سرمایه‌گذاران و بهبود در پاسخگویی، به‌کارگیری نیروهای متخصص، حرفه‌ای و مجرب و برندسازی و گسترش نام رفاه اشاره کرد. ضمن آنکه صندوق نگین رفاه از ابتدای سال، حدود ۵ درصد بازدهی کسب کرده که این رقم بالاتر از سود سپردۀ بانکی و معادل بازدهی میانگین صندوق‌های با درآمد ثابت دیگر، بوده است.

کد خبر 455065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =