جایگزین سمند و ۴۰۵ از کی وارد ناوگان تاکسیرانی می‌شود؟

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: با دریافت مجوز و تاییدیه‌های لازم از سازمان استاندارد و تعیین قیمت، محصول سورن پلاس دوگانه‌سوز وارد ناوگان تاکسی‌رانی کشور می‌شود.

به گزارش صدای بورس،مهدی خطیبی با بیان این‌که پس از واگذاری تعهدات باقی مانده از تاکسی سمند و دریافت مجوزهای لازم برای سورن پلاس، این محصول جایگزین سمند و ۴۰۵ خواهد شد، تاکید کرد: براساس فرامین هشت گانه رییس‌جمهوری، امسال خط تولید محصولات ۴۰۵ و سمند متوقف خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر کم‌تر از ۱۶۰۰ تعهد تاکسی سمند EF۷ باقی مانده که این تعداد به تولید رسیده و آماده واگذاری به تاکسی‌داران محترم است و تعهد به جا مانده‌ای برای تاکسی پژو ۴۰۵ وجود ندارد.

خطیبی تصریح کرد: با رفع مشکل شماره‌گذاری و دریافت مجوز، خودروها واگذار و دیگر خودرو سمند از خط تولید برای همیشه حذف خواهد شد.


بیشتر بخوانید: رانت خودرو به جیب مردم بازمی گردد؟


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این‌که با عرضه سورن پلاس دوگانه سوز و افزایش سطح ایمنی و تجهیزات در اختیار راننده و مسافران، رضایتمندی بیش‌تری حاصل خواهد شد، گفت: شبکه خدمات پس از فروش نیز برنامه‌های حمایتی از رانندگان تاکسی در نظر گرفته است.

وی افزود: این خودرو با ترکیب سوخت بنزین و گاز قادر به پیمایش حدود یک‌هزار کیلومتر مسافت است، ضمن این‌که موتور تعبیه شده در آن از نوع EF۷ پایه گاز سوز بوده و علاوه بر تغییراتی در ظاهر، برخی آپشن‌ها و امکانات نیز به آن اضافه شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از اجرای طرح نوسازی تاکسی‌ها خبر داد و گفت: طبق قرارداد در حال تنظیم با اتحادیه تاکسی‌رانی، مقرر شده تا در سال جاری، ۱۰ هزار تاکسی با سورن پلاس جایگزین شود.

به گزارش همشهری آنلاین، وی گفت: اجرای این طرح در مردادماه آغاز خواهد شد.

کد خبر 455022

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها ادامه دارد

    اعتراض به دهک بندی یارانه‌ها ادامه دارد

    سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی مسئول رسیدگی به اعتراضات توزیع یارانه جدید هستند. دولت از کسانی که در فاصله ۸۹ تا ۹۳ از جمع یارانه بگیران خط خورده‌اند خواسته تا درخواست خود را ثبت کنند.

  • پشت‌پرده لابی گری های اوبر

    پشت‌پرده لابی گری های اوبر

     افشای کم‌سابقه مجموعه‌ای از اسناد محرمانه، حالا اوبر را با بحرانی جدی روبه‌رو کرده است. نقض قانون، فریب پلیس، استثمار رانندگان و لابی‌گری با چهره‌های سرشناس سیاسی، رسانه‌ای، اولیگارش‌ها و میلیاردرها از جمله مهم‌ترین اتهامات اوبر است.

  • شاید نوبت به یارانه بنزین هم برسد

    شاید نوبت به یارانه بنزین هم برسد

    به‌نظر می‌رسد دولت همزمان با پایان ماه رمضان، عملا فاز جدید هدفمندی یارانه‌ها را، با حذف ارز ۴۲۰۰تومانی کلید زده است. چنان‌که محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری به صراحت تأکید کرده است: دولت سیزدهم در مسیر حذف ارز ۴۲۰۰تومانی گام برداشته است.

  • تأمین ۲ هزار تریلیون تومان یارانه سوخت در سال

    تأمین ۲ هزار تریلیون تومان یارانه سوخت در سال

    سالانه ۸۰ میلیارد دلار معادل ۱.۹ هزار تریلیون تومان پول کشور (ارز نیمایی) برای تأمین یارانه سوخت هزینه می‌شود که این به معنای گنجی به وزن ۱۶۵۰ تن طلای خالص (هر گرم طلا ۱.۳۰۷.۹۰۰ تومان)، است.

  • سپردن واردات خودرو به خودروسازان تمسخر قانون‌گذار است

    سپردن واردات خودرو به خودروسازان تمسخر قانون‌گذار است

    روح الله ایزدخواه گفت: اگر بنا باشد انحصار واردات خودرو به خودروسازان داده شود، قطعا خلاف قانون صریح مجلس خواهد بود و به عبارتی با این کار قانونگذار مورد تمسخر قرار گرفته است.

  • رکورد بی‌سابقه قیمت حمل و نقل

    رکورد بی‌سابقه قیمت حمل و نقل

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که تورم بخش حمل و نقل در این ماه در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است.

  • یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند

    یاد گرفتیم که مردم ما همیشه سوار قورباغه شوند

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه آیین‌نامه واردات خودرو باید تا آخر هفته ابلاغ شود گفت: البته ما پیش‌نویس آیین‌نامه را دیدیم و اشکالاتی هم به آن داشتیم که به وزارت صمت یادآوری کردیم.

  • دو پیشنهاد خودروسازان به شورای عالی امنیت ملی

    دو پیشنهاد خودروسازان به شورای عالی امنیت ملی

    دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور گفت: نرخ‌گذاری در حاشیه بازار یا عرضه در بورس، دو پیشنهاد ارائه شده در شورای عالی امنیت ملی برای قیمت‌گذاری خودرو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =