فرصت خوب صادراتی برای تولیدکنندگان تایر

شرکت فرانسوی تایر میشلن فعالیت خود را در روسیه متوقف می کند. این موضوع می تواند یک فرصت صادراتی و بازار مناسب را فراروی تولیدکنندگان ایرانی قرار دهد. شرکت های ایرانی تولیدکننده تایر تاکنون بازار مناسبی در روسیه نداشتند اما اکنون می توانند با دیپلماسی مناسب تجاری، جایگاه خود را در این بازار بزرگ فراهم سازند

به گزارش صدای بورس، شرکت فرانسوی تایر میشلن اعلام کرد که تصمیم گرفته است فعالیت خود را در روسیه متوقف و فعالیت‌های خود را به بازار داخلی منتقل کند.

این شرکت مشکلات زنجیره تامین را دلیل اصلی این تصمیم عنوان کرده است. در بیانیه ای از میشلن آمده است: پس از تعلیق فعالیت‌های تولیدی خود در روسیه در 15 مارس، میشلن اکنون تأیید می‌کند که از سرگیری تولید از نظر فنی به ویژه به دلیل مشکلات عرضه، در میان شرایط عدم اطمینان عمومی غیرممکن است.

بنابراین این گروه مجبور است تا پایان سال 2022 برای انتقال تمام عملیات روسیه برنامه‌ریزی کند.این شرکت تصریح کرد که نهاد جدید از طریق یک ساختار مستقل از میشلن فعالیت خواهد کرد.میشلن روسیه حدود 1000 کارمند دارد و ظرفیت تولید سالانه تا 2 میلیون تایر در کارخانه خود در نزدیکی مسکو دارد.یکی دیگر از شرکت‌های تولیدکننده تایر، نوکیان تایرز فنلاند، در همان روز اعلام کرد که «به دلیل جنگ در اوکراین و تشدید تحریم‌های متعاقب آن، ادامه فعالیت در روسیه دیگر امکان‌پذیر و پایدار نیست».

شرکت های ایرانی تولیدکننده تایر تاکنون بازار مناسبی در روسیه نداشتند اما اکنون می توانند با دیپلماسی مناسب تجاری، جایگاه خود را در این بازار بزرگ فراهم سازند.

کد خبر 454643

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =