"برکت" را بلندمدت ببینید/ بیوسان فارمد منشا سود می‌شود

مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ دارویی برکت با حضور ۵۳.۷۴ درصد سهامداران در مرکز همایش‌های هتل ارم برگزار شد.

به گزارش صدای بورس؛ درآمد عملیاتی هلدینگ دارویی برکت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و سود خالص بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که درآمد عملیاتی تلفیقی شرکت ۹۳ درصد، سود عملیاتی تلفیقی ۱۵۷ درصد و سود خالص تلفیقی ۱۶۸ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

حسن جلیلی، عضو هیأت مدیره گروه دارویی برکت گفت: در شرکت اصلی درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۴۳ درصدی داشته است و سود خالص افزایش نزدیک به ۵۰۰ درصد را تجربه کرده است. درآمد عملیاتی صنعت دارو در سال ۱۴۰۰، ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که گروه دارویی برکت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشته است؛ کل صنعت دارویی کشور در زمینه درآمد عملیاتی رشد ۷۴ درصدی داشته در صورتی که گروه برکت رشد ۹۳ درصدی را تجربه کرده است. در سال ۱۴۰۰ کل سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود در حالی که گروه برکت نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده است.


بیشتر بخوانید:آغاز فرآیند افزایش سرمایه در نماد «برکت»


جلیلی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا شرکت، بیان کرد: تقریبا ۶۰ درصد اراضی شهرک صنعتی برکت به بیش از ۵۷ شرکت داخلی و خارجی واگذار شده است و اقداماتی برای تبدیل این شهرک به منطقه ویژه اقتصادی دارویی انجام شده است. سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در شفافارمد برای تولید واکسن کووید به سرانجام رسید که هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از منابع بالادستی با نرخ بهره صفر درصد تامین شده است. گروه دارویی برکت توانست در ۲۹ روز آماده تولید انبوه واکسن امیکرون شود و باید تاکید کرد که این واکسن تک‌ظرفیتی است و برابر جدیدترین گزارش شرکت‌های واکسن‌ساز دنیا، واکسن‌های تک‌ظرفیتی عملکرد بهتری داشته‌اند. ۲۰۰ هزار دوز واکسن به ونزوئلا و ۱۰۰ هزار دوز به نیکاراگوئه صادرات داشتیم.
عضو هیأت مدیره هلدینگ برکت تصریح کرد: شرکت دیگر گروه دارویی برکت بیوسان فارمد است که سه بخش تولید پپتید، بیوسیمیلار و واکسن دارد. نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان در پپتید، ۴۰۰ میلیارد تومان در بیوسیمیلار و ۱۵۰ میلیارد تومان در پروژه واکسن سرمایه‌گذاری شده است. بیوسان فارمد تولید برون‌مرزی هم خواهد داشت ضمن اینکه شرکت واکسن اچ پی وی را به ثبت می‌رساند. شرکت بیوسان در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵۰۰ درصد رشد داشته است و نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان سود شناسایی کرده است.
حسن جلیلی در پایان سخنان خود گفت: در سال ۱۴۰۰ با افزایش تحریم‌ها، تنگنا مالی شرکت‌های دارویی، عدم توانایی خرید اعتباری از شرکای خارجی، تغییر ارز مرجع برای خرید مواد اولیه، کاهش منابع برای خرید مواد اولیه، افزایش دوره وصول مطالبات از دولت، افزایش هزینه‌های مالی با رشد حجم تسهیلات مشکلاتی بودند که صنعت دارو و شرکت برکت را با چالش‌های جدی روبرو کردند.

در پایان مجمع ۱۶۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی انتخاب شد.

"برکت" را بلندمدت ببینید/ بیوسان فارمد منشا سود می‌شود

کد خبر 454519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =