دیوار بلند بی‌اعتمادی در برابر سرمایه‌گذاران/ فعلا تماشا کنید

فاصله زیاد دلار آزاد و نیما و بی‌اعتمادی مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مواردی هستند که بورس را به این روز کشاندند.

صدای بورسمیثم قریشی؛ کاهش‌های فرسایشی بازار سرمایه حوصله همه فعالان بورس را به سر رسانده و شاید دیگر چیزی برای تحلیل وجود ندارد اما اکثر کارشناسان به گذرا بودن این شرایط اشاره دارند.

رسول رحیم‌نیا، معاون سرمایه‌گذاری فولاد تجارت دالاهو در گفتگو با صدای بورس گفت: به نظر می‌رسد با توجه به جو بازار و سرمایه اندک موجود در بورس فعلا اتفاق خاصی در کلیت بازار نمی‌افتد و تنها در سهم‌های خودرویی و بعضی تک سهم‌ها باید انتظار رشد را داشته باشیم. این روند شاید تا یک ماه دیگر ادامه پیدا کند و در کوتاه‌مدت فقط می‌توان از سهم‌های کوچک انتظار رشد داشت. ابهام در سیاست خارجی، کاهش قیمت‌های جهانی، فاصله زیاد دلار آزاد و نیما و بی‌اعتمادی مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را می‌توان مواردی دانست که باعث ایجاد این جو شده‌اند.


بیشتر بخوانید:بورس بازنده بهاری


وی افزود: در صنعت پالایش حاشیه سود به دلیل افزایش کرک اسپرد بالا رفته و شرکت‌های فعال در این حوزه از وضعیت خوبی برخوردار هستند اما ریسک‌های کلی بازار باعث فرار سرمایه از این سهم‌های ارزنده شده است. فولادی و سنگ آهنی‌ها هم با توجه به کاهش قیمت بلوم و شمش در بورس کالا و همچنین با شروع تابستان و قطعی برق با کاهش تقاضا مواجه شده‌اند زیرا تولید این شرکت‌ها کمتر شده و گزارش‌هایی که در آینده راهی بازار می‌کنند خیلی جالب نیست.

رحیم‌نیا ادامه داد: چند ماهی است که سیمان گران می‌شود و همین مسأله موجب سودآوری شرکت‌های سیمانی شده است به طوری که سهم های حاضر در این رشته بازده قیمتی خوبی را ثبت کردند. در تک‌سهم‌های غذایی و قندی که جز صنایع ریالی هستند هم با رشد درآمدهای عملیاتی شاهد تشکیل صفوف خرید هستیم اما کلیت این صنایع همراه بازار در حال اصلاح قیمتی است.

این فعال بازار سرمایه تصریح کرد: برای روزهای آینده هم شاید یکی دو روز بازار مثبت و با حجم کم باشد ولی فعلا نباید انتظار رشد زیادی از بورس داشت.

کد خبر 454248

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    سقف قیمت تن ماهی چه رقمی است؟

    دبیر سندیکای کنسرو گفت: ابلاغیه سازمان ملی استاندارد مبنی بر تغییر لیبل برندهای معتبر در نهایت هزینه‌های اضافی به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌کند؛ چراکه باعث افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود از این‌رو امیدوارم که این مصوبه به صورت پایلوت در همان شهرها باقی بماند و سراسری نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =