رشد سرمایه‌گذاری و صادرات در صنایع نساجی و پوشاک

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: بررسی آمار صنعت نساجی و پوشاک نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ رشد سرمایه گذاری در این صنعت ۴۴.۸ درصد رشد داشت.

به گزارش صدای بورس، امید قالیباف این میزان افزایش سرمایه گذاری در صنعت نساجی و پوشاک را با توجه به منفی بودن نرخ سرمایه‌گذاری در اقتصاد کم‌نظیر دانست و گفت: این جهش سرمایه‌گذاری ناشی از پیش‌بینی مثبت فعالان اقتصادی از آینده این صنعت است و آمار صادرات صنایع نساجی و پوشاک نیز که در سال قبل ۵.۹ درصد رشد داشت ثابت می‌کند نگاه این صنعت به بازارهای صادراتی بیشتر شده است.


بیشتربخوانید:صنعت نساجی، کیف و کفش باید در کشور احیاء و شکوفا شود


به گزارش ایلنا، وی رشد وزنی صادرات صنایع نساجی و پوشاک در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را نیز ۱۰ درصد ذکر کرد و اظهار داشت: از آنجایی که مواد اولیه این صنعت به خصوص در الیاف طبیعی از طریق واردات تامین می‌شود، در مدت مورد بررسی واردات صنایع نساجی و پوشاک ۳۵ درصد رشد داشت.

کد خبر 454177

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • افزایش قیمت ماده اولیه نخ

    افزایش قیمت ماده اولیه نخ

    رئیس انجمن صنایع نساجی ایران از افزایش قیمت یکی از مهمترین مواد اولیه مورد نیاز تولید الیاف و نخ به دلیل عرضه تلفیقی چیپس پلی استر وارداتی همزمان با چیپس داخلی خبر داده و خواستار عرضه جداگانه این دو محصول و همچنین افزایش عرضه نوع داخلی چیپس پلی استر شده است.

  • جورابی به اندازه حقوق ماهیانه یک کارگر

    جورابی به اندازه حقوق ماهیانه یک کارگر

    پول این جوراب‌ها برابر با دستمزد ۷ روز یک کارگر در است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =