سرآمدان ۲۰۲۲

درک چشم‌انداز اقتصادی کشورهای مختلف به ما کمک می‌کند تا برای مشارکت در توسعه جهانی و سودبری از آن آماده شویم.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ بسیاری از کسب‌وکارها برای دسترسی به نیروهای نخبه و بااستعداد و بازارهای جدید، همچنین تنوع بخشیدن به تیم‌های خود جهت تداوم هر چه بهتر فعالیت‌شان، جهانی می‌شوند. در این گزارش، آخرین برآوردها از میزان تولید ناخالص داخلی برخی کشورها، همچنین بیشترین نرخ رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ ارائه شده است.

سرآمدان ۲۰۲۲

بالاترین نرخ رشد اقتصادی

به گزارش بانک جهانی، جنگ در اوکراین، اعمال محدودیت‌های کرونایی در چین، اختلال در زنجیره عرضه کالاها و ریسک وقوع رکود تورمی در جهان تاثیر منفی بر رشد اقتصادی جهان می‌گذارد. در چنین شرایطی، بهترین راهکار، افزایش تولید و جلوگیری از اعمال محدویت‌های تجاری است. با وجود ریسک‌های پیش‌گفته، پیش‌بینی می‌شود برخی کشورها در سال ۲۰۲۲ به نرخ رشد مطلوبی دست پیدا کنند. در جدول زیر ۱۰ کشور جهان با بالاترین نرخ رشد اقتصادی معرفی شده‌اند.

سرآمدان ۲۰۲۲

بانک جهانی در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد اقتصادی جهان از ۵.۷ درصد در سال ۲۰۲۱ به ۲.۹ درصد در سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کند. این رقم بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی ۴.۱ درصدی ماه ژانویه است. به دلیل تاثیر منفی جنگ اوکراین بر فعالیت‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و تجارت جهانی، انتظار می‌رود نرخ رشد اقتصادی جهان در دو سال آینده در همین سطوح پایین قرار داشته باشد.

کد خبر 454045

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =