صنایع زیرساخت‌ لازم برای تولید برق ندارند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه صنایع باید به سمت تولید برق بروند، گفت: دولت برنامه‌های طولانی مدتی در حوزه صنعت برق دارد اما این برنامه‌ها کافی نیست و باید اقدامات جدی برای مشکلات صنایع صورت گیرد.

صدای بورس- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که برنامه دولت برای تولید برق برای صنایع چیست؟ گفت: دولت برنامه‌ریزی مدونی به منظور مدیریت مصرف برق در حوزه صنایع آماده کرده و حتی حوزه کشاورزی را نیز در بحث مدیریت مصرف برق وارد است.

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه صنایع در یک زمان معین با محدودیت برق مواجه هستند، مشکلات زیادی برای بخش تولید به وجود می آید که این موضوع برای دولت و مجلس خوشایند نیست، اما واقعیت این است که امروز کشور دچار مشکل بوده و با مضایق و تنگناهای جدی در حوزه انرژی به خصوص در حوزه برق مواجه است.

وی با بیان اینکه انتظار ما یک مدیریت هوشمند در حوزه برق است، افزود: با شرایط خاصی که پیش آمده، مدیریت مصرف از الزامات است. صاحبان صنایع و مردم باید همکاری نزدیکی با دولت به عنوان تامین‌کننده برق داشته باشند، گاهی خاموشی در بخش خانگی به مردم خسارت وارد می‌کند اما دولت ناگزیر است با برنامه‌ریزی بخشی از این محدودیت را به صنعت منتقل کند.

محبی با اشاره به فقدان زیرساخت‌های لازم در صنعت برق اظهار کرد: متاسفانه چاره‌ای جز این نداریم که این مشکل را بین همه بخش‌ها تقسیم کنیم، برنامه‌ریزی که صورت گرفته می‌تواند جلوی برخی از خسارات به صنایع را بگیرد، اما در دراز مدت صنایع باید به سمت تولید برق بروند.

این نماینده مجلس بیان کرد: یکی از سیاست‌های جدی وزیر نیرو ایجاد ۱۰ هزارمگاوات نیروگاه برای صنایع است که باید توسط صنایع بزرگ احداث شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این ما حداقل استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر را در کشور داریم و از پنل‌های خورشیدی و انرژی باد کم‌ترین استفاده برای تولید برق می‌شود که این روند نیز باید هر چه سریع‌تر اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان با اشاره به اینکه مجلس به طور جدی به موضوع به‌روزرسانی شبکه‌های برق رسان و توسعه این صنعت ورود کرده است، افزود: دولت برنامه‌های طولانی مدتی در این حوزه دارد که کافی نیست و باید تسهیلاتی را برای تولید برق ارائه دهد اما نیروگاه‌های برق-آبی به دلیل کاهش بارش‌ها و خشکسالی آسیب دیده‌اند، بنابراین باید صرفه ‎جویی و مدیریت مصرف باید در اولویت تمامی دستگاه‌ها و بخش‌ها باشد.

کد خبر 453922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =