ناقوس مرگ کریپتوها به صدا درآمد؟

روزها و هفته‌هاست که بازار رمزارزها در روندی نزولی قفل شده است. برخی معتقدند، این روند پایدار خواهد بود و این بازار دیگر همچون گذشته جذابیت نخواهد داشت.

صدای بورس- حبیب علیزاده؛ قیمت کریپتوها هر روز به سطح پایین‌تری نزول می‌کند هر چند در این میان برخی همچنان به ارزندگی آنها باور دارند و رمزارزها را دارایی‌های ماندگاری می‌دانند.

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، ارزش بازار جهانی کریپتوکارنسی به کمتر از ۸۵۵ میلیارد دلار سقوط کرده است که نسبت به ۸ ماه قبل (نوامبر ۲۰۲۱) نزدیک به ۷۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در حال حاضر قیمت بیت‌کوین (پادشاه رمزارزها) به کمتر از ۲۰ هزار دلار رسیده است. در حال حاضر سهم این رمزارز از بازار به رقم ۳۶۶ میلیارد دلار کاهش یافته است که حدود یک سوم ارزش بازار میانه سال گذشته است. بیت‌کوین امروز ۹ درصد دیگر افت کرد. این رمزارز در بازه هفتگی و ماهانه نیز بیش از ۳۴ درصد افت کرده است. همچنین در بازه سالانه با کاهشی ۴۴ درصدی روبه‌رو بوده است.

از میان ۱۰۰ رمزارز بزرگ جهان، ۹۵ رمزارز افت قیمت در بازه زمانی روزانه را ثبت کرده‌اند. در بازه هفتگی، ۹۹ رمزارز و در بازه ماهانه نیز ۸۹ رمزارز منفی بوده‌اند. همچنین در بازه سالانه، ۸۱ رمزارز با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند.

اگرچه هواداران بازار رمزارزها همچنان بر این باورند که آینده سیستم مالی جهان را بیت‌کوین تعریف خواهد کرد و این رمزارز جایگاه ویژه‌ای در نظام مالی آینده جهان خواهد داشت، اما مخالفان می‌گویند، کریپتوها را نمی‌توان به عنوان دارایی یا طبقه‌ای از سرمایه‌گذاری نوین در نظر گرفت چرا که با ماهیت اصلی و دلیل پیدایش آنها در تضاد است.

به هر روی، در حال حاضر همه تحلیل‌های تکنیکال به فروش بیت‌کوین توصیه می‌کنند و این احتمال وجود دارد که سقوط بازار کریپتوها ادامه‌دار شود که در این صورت، میلیاردها دلار دیگر نابود خواهد شد.

توصیه تکنیکالیست‌ها به فروش بیت‌کوین

ناقوس مرگ کریپتوها به صدا درآمد؟

کد خبر 453737

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  •  اتریوم و بیت کوین در سراشیبی سقوط

    اتریوم و بیت کوین در سراشیبی سقوط

    به گفته کوین مارکت کپ، با لغزش صبح روز شنبه شاهد سقوط اتریوم به زیر سطح حمایت کلیدی خود یعنی ۱۰۰۰ دلار و سقوط بیت‌کوین تا ۱۸هزار و ۹۰۵ دلار بودیم که نشان دهنده پایین‌ترین سطح قابل‌توجه در بازار ارزهای دیجیتال نزولی کنونی است.

  • پیش بینی پایان بیت کویین

    پیش بینی پایان بیت کویین

    فروش بیت‌کوین از روز پنجشنبه تا شنبه بزرگترین ضرر ثبت شده برای ارزهای دیجیتالی برتر از نظر ارزش بازار را رقم زد و سرمایه‌گذاران ۷.۳ میلیارد دلار زیان قفل‌شده را ثبت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =