برخی طرح‌های نیمه تمام را باید آثار باستانی بخوانیم

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: میانگین عمر پروژه‌ها در سال گذشته به ۱۶،۹ سال رسید؛ یعنی کم‌کم باید این طرح را جزو آثار باستانی بدانیم.

به گزارش صدای بورس، سید مسعود میرکاظمی می گوید: آیا با منابع فعلی ادامه این روند امکان‌پذیر است، اگر طرح عمرانی توجیه اقتصادی دارد بخش خصوصی باید آن را انجام دهد اگر ندارد بهتر است بودجه این بخش به بهبود تولید و رشد اقتصادی همان منطقه اختصاص یابد.

به گفته او؛ هم اکنون ۸۰ درصد وقت و انرژی سازمان صرف مسائل بودجه و ۲۰ درصد هم به برنامه‌ریزی اختصاص می‌یابد؛ اما این روند باید معکوس شود. باوجود توسعه قابل‌توجه زیرساخت‌ها در کشور، وضع اشتغال نامناسب است؛ ادامه این روند برای کشور مقدور نیست و باید تغییر ریل درست در اقتصاد ایجاد شود.


بیشتربخوانید:کشور چطور اداره می شود؟


میرکاظمی می گوید: در زمان تحویل دولت حتی پرداخت حقوق هم با مشکلاتی مواجه بود، ۵۴ هزار میلیارد تومان تن خواه بانک مرکزی استفاده‌شده بود؛ بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان در خزانه بدون اعتبار باقی‌مانده بود؛ هرماه سررسید ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی می‌رسید؛ مطالبات اقشار مختلف تلنبار شده بود؛ اما به لطف خدا و تلاش همه بدنه دولت از این پیچ با موفقیت بدون استقراض ریالی از بانک مرکزی عبور کردیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در جلسه میرکاظمی با مدیران معاونت فنی و امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه‌ و بودجه ظرف هشت سال دولت قبل ۲ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در کشور هزینه کرد، اما با این هزینه‌ها، شاهد رشد نزدیک به صفر اقتصاد، سرمایه‌گذاری منفی، بهره‌وری منفی، تورم بالابودیم و اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی وضعیت مناسبی نداشتند.

کد خبر 453648

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • دولت تاجر خوبی نیست

    آیت الله سبحانی:

    دولت تاجر خوبی نیست

    یکی از مراجع تقلید در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بانک‌ها نباید تاجر باشند بلکه باید امانتدار مردم باشند و تجارت را دست مردم بدهند چراکه اگر کار دست مردم باشد، شاید بهتر بتوانند کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =