برنامه‌های مهم ایمیدرو در ۱۴۰۱ /  معدن جانجا در دستور کار

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: ذخایر معدن مس جانجا با توسعه اکتشافات، افزایش می یابد.

صدای بورس - محبوبه قرمزچشمه؛ وجیه الله جعفری در نشست خبری هم اندیشی ایمیدرو با اصحاب رسانه گفت: معدن مس طلا جانجا دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تن ذخیره قطعی است که پیش بینی می شود با توسعه اکتشافات در منطقه، ذخیره احتمالی آن به یک میلیارد تن برسد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: فعال شدن معدن جانجا در سیستان و بلوچستان، بخش خصوصی فعالیت خود را در معادن اطراف توسعه بخشیده و آینده ای پررونق در انتظار آن مناطق است.

برنامه‌های مهم ایمیدرو در ۱۴۰۱ /  معدن جانجا در دستور کار
ایجاد حداقل ۶ شرکت سهامی عام پروژه بورسی
در زیرمجموعه شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان،
ملی مس، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و چادرملو
از جمله مهمترین برنامه های ایمیدرو است.

وی گفت: بر اساس تعهد سرمایه گذار طی پنج سال آتی با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (ظرفیت سالانه حداقل ۱۳۰هزار تن) و ایجاد صنایع پایین دستی، شرایط برای رشد تولید و اشتغالزایی در این منطقه فراهم خواهد شد.

وی گفت: تامین امنیت، توسعه اقتصادی، افزایش اشتغال و رفاه برای مردم منطقه یکی از اثرات اجرای طرح مس جانجا است که در کنار توسعه معدن و احداث واحدهای فرآوری صورت می گیرد.

جعفری با اشاره به این که طرح بررسی مشکلات پایه ریزی شده است، تصریح کرد: بدون شناسایی درد، درمان معادن قابل اجرا نیست. به طور کلی در حال حاضر تمام طرح های نیمه تمام ارزش احیا ندارند اما طرح‌های مختلفی وجود دارد که اجرایی شدن آن در دستور کار قرار دارد.


بیشتر بخوانید:

ایمیدرو و ایجاد اشتغال در کشور و تلاش برای ارتقای رشد صنعتی


نیروگاه شهید باکری سمنان با ظرفیت تولید ۱۰ هزار مگاوات برق

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم نامه ایجاد ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق برای صنایع و معادن گفت: نیروگاه شهید باکری سمنان نخستین واحد از این تفاهم نامه است که با همکاری و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ صنایع معدنی، تابستان سال جاری وارد مدار تولید می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: واگذاری استخراج و فروش به بخش خصوصی و نظارت دولتی، رویکردی است که در این حوزه شاهد آن هستیم.

جعفری ادامه داد: جذب ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه بخش خصوصی در حوزه معدن و صنایع معدنی و تکمیل ۲.۵ میلیارد دلار از این رقم با اشتغالزایی بیش از ۷ هزار نفر، حاکی از همکاری دولت و بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: پیش از این ایمیدرو با ایجاد شرکت های مختلف، عهده دار صفر تا صد امور مربوط به صنایع مختلف معدن و صنایع معدنی می کرد اما با اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی، رویکرد ایمیدرو به بسترسازی، تسهیل گری، راهبری سرمایه گذاری و توسعه معطوف شده است.

وی افزود: طرح های نیمه تمام مربوط به بخش خصوصی است اما بر حسب سیاست توسعه ای و حمایتی ایمیدرو، طرح های نیمه تمام مورد پایش قرار گرفت و با جذب مشاور، به دنبال رفع معضلات این مجموعه ها هستیم.

ایمیدرو و بورس

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بیان کرد: ایجاد حداقل ۶ شرکت سهامی عام پروژه بورسی در زیرمجموعه شرکت های فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ملی مس، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و چادرملو از جمله مهمترین برنامه های ایمیدرو است.

وی بیان کرد: شناسایی ۲۱۵ هزار میلیارد تومان (۱۰ میلیارد دلار) طرح بزرگ و متوسط مقیاس در حوزه معدن و صنایع معدنی (عموما واحدهای زیرمجموعه) و اقدام به منظور تامین مالی بخش ریالی سرمایه‌گذاری مورد نیاز از روش‌های مختلف از جمله اهداف شرکت سهامی عام پروژه است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با اشاره به اهمیت شرکت‌های پروژه محور گفت: شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات به عنوان اولین شرکت پروژه محور سهامی عام در زنجیره فولاد است که براساس شیوه‌نامه های جاری و معمول سازمان بورس، امکان ورود سریع شرکت به بازار سرمایه وجود نداشت، لیکن با حمایت و همراهی هایی که از سوی مسئولین سازمان بورس، ایمیدرو و وزارت صمت انجام شد، این مهم به سرانجام رسید.

کد خبر 453614

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =