عطش بورس را فقط خبر خوب برطرف می‌کند

شاخص کل با توجه به اینکه از نیمه کانال ۱۵۰۰ هزار واحدی عبور کرده است، هفته آینده توان شکست ۱۶۰۰ هزار واحدی را دارد.

صدای بورس - میثم قریشی؛ روند معاملاتی ۳ هفته گذشته نشان می‌دهد که با وجود رشد در بازارهای ارز، طلا و سکه، بورس سیر نزولی را در پیش داشته است. دیروز صعود خوبی اتفاق افتاد اما امروز بازار متعادل بود و پیش‌بینی می‌شود فردا هم که روز آخر معاملاتی هفته جاری است روند خنثی ادامه داشته باشد.

مهدی حاجی‌وند، کارشناس بازار سرمایه گفت: به نظر می‌آید بورس منتظر خبری برای شروع حرکت صعودی یا نزولی است. از ابتدای سال هم که بازار به ۱۶۰۰ هزار واحد رسید تقریبا رشد ۳۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد اما لمس این ارتفاع رند منجر به اصلاح زمانی شاخص کل شد. نزول بورس در حالی اتفاق افتاد که نماگر بازار سرمایه ۲۰ ماه بود به مرز روانی ۱۶۰۰ هزار واحد نرسیده بود.

وی افزود: شاخص کل دوباره با حرکت صعودی دیروز در میانه کانال ۱۵۰۰ هزار واحد ایستاد و از دستیابی به کانال بالاتر بازماند. می‌توان گفت همین رشد ۳۰۰ هزار واحدی بورس هم به لطف خریدها و حمایت‌های شرکت‌های حقوقی اتفاق افتاده است و جو بی‌اعتمادی هنوز وجود دارد که باعث وارد نشدن پول‌ حقیقی به بازار می‌شود.


بیشتر بخوانید: وضعیت دلار در بازار امروز


این فعال بازار سرمایه ادامه داد: بازار سرمایه از تورم جا مانده است و باید دید در آینده این عقب‌مانگی جبران می‌شود یا نه؛ از ۳ هفته پیش به نظر می‌رسد برخلاف سایر بازارها که با افزایش قیمت روبه‌رو بودند، با شایعاتی مثل کاهش نرخ ارز شاخص مهندسی شده است اما در نهایت بورس نیز همراه تورم می‌شود و بالا می‌رود.

حاجی‌وند تصریح کرد: در مورد صنایع مختلف هم باید منتظر اخبار باشیم؛ در صورت تصویب برجام، خودرویی‌ها و بانکی‌ها رشد می‌کنند. با توجه به افزایش قیمت نفت پالایشی‌ها جذاب هستند ولی این صنعت هم تا حدودی خبر بالا رفتن قیمت نفت را پیش‌خور کرده است، حذف ارز ترجیحی نیز به کمک غذایی‌ها، دارویی‌ها آمده است. اگر خبر خیلی بدی وارد بازار نشود، شاخص کل با توجه به اینکه از نیمه کانال ۱۵۰۰ هزار واحدی عبور کرده است، هفته آینده توان شکست ۱۶۰۰ هزار واحدی را دارد.

کد خبر 453521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =