بسترسازی مرکز مالی ایران برای توسعه بازار از طریق آموزش

یکی از رسالت‌های مرکز مالی ایران از زمان تاسیس، بحث ‌آموزش در بازار سرمایه بوده است.

صدای بورس - میثم قریشی؛ با تصویب قانون بازار اوراق بهادار در آذرماه ۱۳۸۴ توسط مجلس شورای اسلامی، فصل جدیدی در توسعه بازار سرمایه ایران رخ داد. تفکیک مقام ناظر از اجرا در ساختار کلان بازار سرمایه، تغییر ساختار دو بورس کالا و اوراق بهادار و تبدیل شدن این دو بورس به شرکت‌های سهامی عام، ایجاد شرکت‌های فرابورس ایران و بورس انرژی و تاسیس ده‌ها نهاد مالی نوپا منجر به ضرورت پاسخگویی به نیازهای آموزشی و پژوهشی جدید در بازار سرمایه شد. همچنین خلاء ناشی از فقدان موسسات معتبر و تخصصی، لزوم توجه به توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری، تخصصی شدن فعالیت‌ها و فرآیندهای بازار سرمایه سبب ایجاد ساختاری جهت برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهشی کشور شد.

بر این مبنا و با الگوبرداری از تجربیات موفق داخلی و خارجی، شرکت مرکز مالی ایران با تغییر ساختار سهامداری و واگذاری ۸۰ درصد سهام شرکت بورس اوراق بهادار تهران به شرکت‌های بورس کالای ایران، فرابورس ایران، بورس انرژی و سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در اسفندماه سال ۱۳۹۲، فعالیت جدید خود را آغاز کرد. عمده فعالیت‌های این شرکت ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، مالی و مشاوره در بازار پول و سرمایه است.


بیشتر بخوانید: توضیحات سخنگوی دولت در مورد بنزین و مالیات


در این زمینه با سجاد موحد، مدیرعامل مرکز مالی ایران گفت‌وگو کردیم. او با اشاره به نقش آموزش در ایجاد عمق تحلیل در بازار سرمایه گفت: یکی از رسالت‌های مرکز مالی ایران از زمان تاسیس، بحث ‌آموزش در بازار سرمایه بوده است و در حال حاضر با توجه به ورود شرکت‌های مختلف به بازار سرمایه، توجه ویژه‌ای به موضوع ارزشگذاری شده است. مرکز مالی ایران مجموعه نشست‌های تخصصی با محوریت ارزشگذاری برگزار می‌کند و تلاش می‌شود با استفاده از کمیته تخصصی که شامل ۱۵ استاد در این حوزه است، گزارش‌های کارشناسی با موضوع ارزشگذاری شرکتی را بررسی کند و قدمی به سوی افزایش این دانش در بازار بردارد.

موضوع ارزشگذاری چالش بزرگی است که کشورهای دارای بازار سرمایه با آن مواجه هستند؛ در بحث ارزشگذاری برند و دارایی‌های نامشهود باید با دقت بیشتری تحلیل انجام شود. برگزاری دوره‌های آموزشی برای تربیت کارشناس خبره ارزشگذاری اقدام دیگری است که مرکز مالی ایران انجام داده است. این دوره با همکاری شرکت بهاسنج برگزار می‌شود.

کد خبر 453506

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =