عرضه‌کنندگان می‌توانند ارز خود را به قیمت توافقی در بازار بفروشند

دبیر کل انجمن کارفرمایان تولید محصولات پتروشیمی گفت: به دنبال صدور بخشنامه روز گذشته بانک مرکزی از این پس حتی عرضه‌کنندگان کالاهای نهایی نیز می‌توانند ارز خود را به قیمتی که مشتری برای آن وجود دارد، عرضه کنند.

به گزارش صدای بورس، احمد مهدوی ابهر دبیرکل انجمن کارفرمایان تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی در حاشیه نشست عصر دیروز تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی با رئیس کل بانک مرکزی این نشست را خوب و سازنده توصیف کرد و بیان داشت: خوشبختانه تصمیم‌گیری مناسبی برای نحوه عرضه ارز در بازار اتخاذ شد و از این پس مردم می‌توانند ارز در اختیار خود را با نرخی که برای آن مشتری وجود دارد به فروش برسانند و خریداران نیز اقدام به خرید کنند. این عرضه ارز جدای از عرضه نیاز ارزی مسافرتی است که پیش از این با محدودیت و در قبال ارائه اوراق شناسایی ارائه می‌شد.

پتروشیمی‌ها ارز موردنیاز واردات را تأمین می‌کنند

وی تاکید کرد: واردکنندگان به‌هیچ‌وجه نگران تأمین ارز موردنیاز خود نباشد، ارز به میزان کافی وجود دارد و با ارز پتروشیمی‌ها ارز موردنیاز واردکنندگان کاملاً تأمین می‌شود.


بیشتر بخوانید: تحول در صنایع پایین دستی پتروشیمی


دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی با بیان اینکه مشکل امروز کشور مشکل ارزی نیست، گفت: هم اکنون صادرکنندگان محصولات پتروشیمی ارز خود را با قیمت ۲۵ هزار تومان در بازار عرضه می‌کنند و نرخ‌های حاکم در بازار سیاه ارز به هیچ نباید مبنای کار قرار گیرد و واردکنندگان می‌توانند از این ارز برای واردات استفاده کنند.

به گزارش مهر، مهدوی ابهری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون صنعت پتروشیمی سه میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیمایی عرضه کرده است و پیش‌بینی می‌شود صنعت پتروشیمی تا پایان امسال بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد می‌کند و هیچ جای نگرانی برای تأمین ارز موردنیاز واردکنندگان نیست.

کد خبر 453479

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • وضعیت دلار در بازار امروز

    وضعیت دلار در بازار امروز

    رئیس سابق کانون صرافان با بیان اینکه دلار به اندازه کافی در صرافی‌ها وجود دارد، گفت:‌ ما خواهان تثبیت نرخ هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =