افزایش سرمایه ۳۰۰درصدی «بوعلی» در دستورکار 

بر اساس اعلام روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا؛ گزارش ها نشان می‌دهد بازدهی سهم «بوعلی» در سال گذشته ۱۳۶ درصد بوده است که نشان از عملکرد عالی شرکت در بخش عملیاتی است.

به گزارش صدای بورس، همچنین بر پایه گزارش واحد تولید؛روند تولید شرکت در سال گذشته و ماه‌های سپری شده امسال، پتانسیل تولید 110 تا 115 درصدی ظرفیت را دارد، در واقع شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۲ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱حدود ۳۵۰ هزار تن محصول تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۶ هزار تن، ۱۴درصد افزایش تولید داشته است.

عملکرد شرکت نیز در اردیبهشت سال ۱۴۰۱فوق العاده بوده به طوری که مبلغ فروش در اردیبهشت نسبت به فروردین ۱۹۴ درصد افزایش داشته است هم چنین ۲ماهه ابتدایی حدود ۶۳۳۵میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴۰درصد رشد داشته است.

دلیل فروش بالا در اردیبهشت به دلیل افزایش قابل توجه در نرخ های فروش و فروش از موجودی کالا بوده است. نکته مهم در رابطه با فروش ماه های اخیر، فروش از موجودی کالا است که بهای نفتا (مواد اولیه) خریداری حدود ۵۰۰تا ۵۵۰دلار بوده که با افزایش نرخ های جهانی به نرخ روز به فروش رفته و انتظار می‌رود حاشیه سود شرکت در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱بالاتر از حاشیه سود سال ۱۴۰۰باشد.

پتروشیمی بوعلی مالک ۱۱.۵درصد از پتروشیمی تندگویان است که افزایش سود آوری در تندگویان به سود «بوعلی» نیز می‌باشد. شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پتانسیل تولید ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصد ظرفیت اسمی را دارد و با توجه به مخازن ذخیره سازی، قابلیت ذخیره محصولات را دارد که در مواقع صعود نرخ های جهانی حاشیه سود شرکت را بالا می‌رود همچنین «بوعلی» قصد افزایش سرمایه ۲۸۰ تا ۳۰۰ درصد از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری های بلند مدت(پتروشیمی تندگویان) را در دستور کار قرار داده است.

شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در ۱۲ ماهه حسابرسی نشده سال ۱۴۰۰ موفق شده است است ۱۰۷۷ تومان سود به ازای هر سهم داشته باشد که پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ این عدد به ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان برسد با توجه به نزدیکی مجمع و سابقه تقسیم سود شرکت پیش‌بینی می‌گردد با تقسیم سود بالا p/e آتی شرکت تعدیل گردیده تا نوید یک سرمایه گذاری کم ریسک و معقول برای سهام داران برآورده شود.

کد خبر 453226

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =