مسئولان بازار را ملتهب کردند / آینده این صنعت رو به وخامت می رود

مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان گفت: عرضه‌های این روزهای بازار خبر از تصمیم اشتباه دیگری می‌دهد.

صدای بورسمیثم قریشی؛ بازار تحت تاثیر فضای اجتماعی و سیاسی به وجود آمده به خاطر برجام و موارد دیگر است اما این شرایط پایدار باقی نمی‌ماند.

محمدعلی احمدزاد اصل، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری اهتمام ایرانیان در گفتگو با صدای بورس گفت: ابهاماتی که در شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی وجود دارد باعث افزایش عرضه در این صنایع شده است، مسائلی مانند تعیین نرخ خوراک پالایشگاه‌ها که باید شفاف و حتی تثبیت شود تا بتوان درآمد این شرکت‌ها را محاسبه کرد. در حوزه کامودیتی‌ها با کاهش قیمت‌های جهانی، سود شرکت‌ها کاهش پیدا کرد ولی این کاهش با تورم پوشش داده شد. افزایش ریالی سود شرکت‌های کالایی نمی‌تواند باعث توسعه فعالیت‌های آنها شود و در نهایت منجر به ضرر فعالان این حوزه می‌شود.


بیشتر بخوانید:

افزایش سرمایه «برکت» در راه است


احمدزاد اصل تصریح کرد: در نمادهای ریالی مانند "خودرو" هم با توجه به مشخص نشدن نحوه فروش و ادامه دار شدن قیمت گذاری دستوی _که به نظر رانتی در دست اصحاب قدرت است _آینده این صنعت رو به وخامت می‌رود و شاهد عرضه‌های بیشتر خواهیم بود. در صورت مشخص نشدن نحوه واردات خودرو و بلاتکلیفی بازار در این رابطه نباید انتظار حرکت خاصی در نماد خودرویی‌ها داشته باشیم.

وی تاکید کرد: به نظر التهاب بازار می‌تواند فروکش کند البته اگر مسئولان هم در گفته‌های خود ملاحظاتی کنند. در بحث نرخ ارز امروز دوباره شرایط بازار مثل چند سال پیش شده است که هیچ رعایتی از طرف مسئولان نمی‌شد.

این فعال بازار سرمایه در ادامه صحبت خود گفت: با توجه به خروج پولی که چند روز اخیر داشته‌ایم و هیچ حرکت مثبتی هم از فعالان بازار شاهد نبودیم، فردا بازار همراه عرضه خواهد بود اما به سمت تعادل حرکت می‌کند. نکته مهم این است که روند منفی برای روزهای آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود اما امیدواریم بازار به تعادل برسد.

کد خبر 452961

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =