اعلام میزان مالیات‌ بر ارزش افزوده دخانیات و نوشابه‌های وارداتی

آنچه در دستور کار گمرک ایران برای اخذ مالیات بر ارزش افزوده محصولات دخانی قرار گرفته، بیانگر افزایش بوده و مالیات بر ارزش افزوده نوشابه‌های گازدار وارداتی نیز ۳۶ درصد تعیین شده است.

به گزارش صدای بورس، در بخشنامه اخیر گمرک ایران به گمرک‌های اجرایی، نرخ مالیات بر ارزش افزوده سیگار و محصولات دخانی و نوشابه‌های گازدار و بدون گاز در سال ۱۴۰۱ تعرفه‌های مشمول اعلام شده است.

این در حالی است که چند دور مکاتبه جهت استعلام وضعیت و فهرست مالیات بر ارزش افزوده نوشابه‌های گازدار و بدون گاز و همچنین محصولات دخانی در گمرک و سازمان امور مالیاتی صورت گرفته است. درنهایت مقرر شده که گمرک نسبت به وصول مالیات و عوارض واردات نوشابه‌های قندی گازدار و بدون گاز با نرخ ۳۶ درصد اقدام کند.

62282621.jpg

همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده محصولات دخانی بر اساس فهرست ۱۵ قلم اعلامی به گمرک در دستور کار این سازمان قرار گرفته است، مالیات بر ارزش افزوده تمامی اقلام این فهرست نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، دفتر واردات گمرک ایران تاکید کرده است که دریافتی مالیات بر ارزش افزوده مشمول مرور زمان موضوع ماده ۱۳۵ قانون امور گمرکی نیست.

کد خبر 452886

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • امواج اعتراض / از تجمعات اعتراضی سهامداران تا تنش در مجامع بورسی

    امواج اعتراض / از تجمعات اعتراضی سهامداران تا تنش در مجامع بورسی

    دولتی که در ابتدا مردم را برای حضور در بورس کوک کرد اما در نهایت با بی‌مسئولیتی کامل نظاره‌گر سودهای کلان شرکت‌های دولتی و سقوط دارایی‌های مردم شد. سقوطی که هر ساعت ترس و دلهره را به جان مردم و سهامدارانش‌انداخت.

  • سیگار چقدر گران شد؟

    سیگار چقدر گران شد؟

    رئیس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات دخانی از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت سیگار در پی افزایش عوارش گمرکی و مالیات خبر داد و خواستار بهبود وضعیت تامین ارز مواد اولیه دخانیات برای تامین بازار و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت شد.

  • دستپخت  شـور / دولت و مجلس در بودجه چه وضعی برای بازار سرمایه رقم می‌زنند؟

    دستپخت  شـور / دولت و مجلس در بودجه چه وضعی برای بازار سرمایه رقم می‌زنند؟

    یکی از مهم‌ترین درخواست‌های کارشناسان و فعالان بازار اصلاح فرمول نرخ قیمت‌گذاری گاز خوراک واحدهای پتروشیمی بود؛ هرچندکه در نهایت دولت تنها به تعیین سقف قیمت ریالی گاز بسنده کرد. ایران از ذخایر غنی گازی برخوردار است و این سوخت را با قیمت به مراتب ارزانی در اختیار بخش خانگی و تجاری قرار می‌دهـد.

  • سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    سیاست‌های پوپولیستی در دولت سیزدهم با بخش تولید چه ‌می‌کند؟

    در سال‌های گذشته با وجود تأکید متولیان بر رونق تولید، این بخش در عمل در محاق قرار گرفت تا از ناحیه تولید کمک چندانی به ارتقای سطح اشتغال و ریشه‌کن کردن فقر مطلق نشود. اما چه مؤلفه‌های احتمالی در سال ۱۴۰۱ پیش پای صنایع داخلی و محیط کسب‌وکار قرار دارد که به طور بالقوه باعث خواهد شد بخش تولید دچار لطمه شود؟

  • راهکار تبدیل بورس به بازار جذاب سرمایه‌گذاری چیست؟

    راهکار تبدیل بورس به بازار جذاب سرمایه‌گذاری چیست؟

    نقدینگی در اقتصاد همواره به دنبال جذابیت می‌گردد و هر بازار سرمایه‌گذاری که جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری داشته باشد به صورت عقلانی و هوشمند نقدینگی به آن ورود پیدا می‌کند و در صورتی که نقدینگی به بازارهای غیرمولد راه پیدا کند قطعاً اثر مخرب بر معیشت مردم جامعه خواهد داشت، همان‌طور که سالیان متمادی است که کشور به این درد مزمن مبتلاست و اثرات تخریبی آن بر مصرف و رفاه مردم را دیده‌ایم.

  • بازی جنگ در اروپای شرقی با معاملات کالایی در بازار داخلی

    بازی جنگ در اروپای شرقی با معاملات کالایی در بازار داخلی

    بورس‌های کالایی در دنیا مجهز به ابزارهای مالی متعدد برای جذب نقدینگی سرمایه‌گذاران هستند و عموماً این ابزارها که شامل معاملات آتی، گواهی سپرده کالایی، صندوق‌ها و... می‌شود متقاضیان سرمایه‌ای را به خود جذب می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =