تهران هم گرم می شود هم گرد و غباری

سازمان هواشناسی ضمن اعلام افزایش تدریجی دمای هوا در اغلب نقاط کشور، اعلام کرد: دمای تهران به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در هفته آینده شاهد ورود توده گرد و خاک به کشور خواهیم بود.

به گزارش صدای بورس، «امین نقشینه» کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی گفت: از امروز تا دوشنبه در بخش‌هایی از شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و همینطور ارتفاعات زاگرس مرکز، شاهد رعد و برق، وزش باد و رگبار خواهیم بود.

وی افزود: در پنج روز آینده نیمه شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: در روزهای شنبه و یکشنبه، انتقال توده گرد و خاک از کشورهای همسایه غربی به نواحی غربی کشور را انتظار داریم. از روز دوشنبه هم در نواحی شمال‌غرب و غرب و سه‌شنبه علامه بر این مناطق در نقاط مرکزی کشور، شاهد افزایش سرعت وزش باد منجر به خیزش گرد و خاک در نواحی مستعد خواهیم بود.


بیشتر بخوانید:ایران وارد یک دوره خشکسالی ۳۰ ساله شده است


نقشینه تاکید کرد: از امروز، استقرار هوای گرم و افزایش تدریجی دمای هوا را برای اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌کنیم. دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش دما محسوس خواهد بود و تا پنج روز آینده با ماندگاری توده هوای گرم در استان خوزستان و نفوذ جریانات مرطوب جنوبی باعث شرجی شدن این استان خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی اضافه کرد: امروز و فردا تنگه هرمز مواج و متلاطم است و در پنج روز آینده شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: تهران در سه روز آینده، آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد را خواهد داشت. بیشینه دمای امروز و فردا در تهران ۳۶ درجه سانتی‌گراد، یکشنبه ۳۷ درجه سانتی‌گراد و سه‌شنبه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. کمینه دما در تهران ۲۴ درجه پیش‌بینی شده است.

کد خبر 452870

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • خروج توده گرد و غبار از تهران

    خروج توده گرد و غبار از تهران

    معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش غلظت گرد و غبار طی امشب به دلیل شمالی شدن جریانات و وزش باد شمالی خبر داد و گفت: این باد حکم «باد پاک‌کننده» را دارد بنابراین این توده از تهران عبور و با غلظت نسبی کمتر به سمت جنوب و استان‌های مجاور جنوبی، جنوب شرقی و شرقی استان تهران حرکت می‌کند.

  • یک پیش‌بینی جسورانه از آینده بیت‌کوین!

    یک پیش‌بینی جسورانه از آینده بیت‌کوین!

    مایکل سیلور، مدیرعامل میکرواستراتژی، بزرگ‌ترین دارنده بیت‌کوین در دنیا در بحبوحه خون‌ریزی بازار ادعا می‌کند که بیت‌کوین پول آینده دنیا است.

  • ۹۰ درصد گرد و غبار در ایران منشأ خارجی دارد

    ۹۰ درصد گرد و غبار در ایران منشأ خارجی دارد

    دبیر کارگروه ملی مقابله با گرد و غبار گفت: اغلب گرد و غبارها از شرق سوریه و شمال شرق عراق حرکت می‌کند و وارد کشور می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =